Articolul precedent |
Articolul urmator |
2792 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-25 17:54 |
SM ISO690:2012 ISACHI, Silvia-Elena. Competitive potential of the enterprises. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.2, pp. 148-152. ISBN 978-9975-3171-2-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 12, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2017 | ||||||
|
||||||
JEL: D20, L25 | ||||||
Pag. 148-152 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul de competitivitate, la nivel microeconomic, se referă la capacitatea unei firme de a concura, de a crește și de a fi profitabilă. Îmbunătățirea participării întreprinderilor în cadrul pieţei unice europene, prin susţinerea accesului la finanţare, a investiţiilor în optimizarea bazei industriale, prin respectarea principiilor dezvoltării durabile, reprezintă condiţia necesară pentru asigurarea funcţionării competitive a economiei unui stat. Prin urmare, competitivitatea se obţine atunci când condiţiile de care dispune întreprinderea (factori de producţie, capacităţi manageriale şi de marketing, resurse financiare, tehnice şi de creativitate etc.) devin un avantaj durabil faţă de competitor (în privinţa costului, diversităţii, calităţii şi reînnoirii ofertei), asigurând dividente normale pentru acţionari, resurse pentru autofinanţare şi pentru salarizarea forţei de muncă, corelată cu productivitatea. Scopul acestei lucrări este de a identifica factorii care influenţează societatea să-şi păstreze personalul profesional şi expertiza pentru a forma un avantaj competitiv bazat pe talentul uman. Analiza microeconomică pune în relaţie factorii de influenţă a competitivităţii unei întreprinderi cu ansamblul funcţiunilor sale, cu creşterea sa (cifra de afaceri, valoarea adăugată etc.) prin rentabilitatea, finanţarea, gestiunea şi echilibrul său financiar. |
||||||
Cuvinte-cheie Întreprindere, competitivitate, concurenţă, eficienţă, potenţial competitiv, performanță competitivă |
||||||
|