Paradigme postmoderniste în formarea profesională iniţială a învăţătorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
813 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 19:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (430)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
GLOBU, Nelea. Paradigme postmoderniste în formarea profesională iniţială a învăţătorului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 4(80), pp. 19-26. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(80) / 2013 / ISSN 1810-6455

Paradigme postmoderniste în formarea profesională iniţială a învăţătorului
CZU: 371.13

Pag. 19-26

Globu Nelea
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 17 august 2017


Rezumat

Paradigmele postmoderniste sînt abordate pe trei dimensiuni complementare şi solidare din punct de vedere funcţional: dimensiunea constructivistă (unde subiectul îşi personalizează metodele de lucru şi îşi construieşte strategii de acţiune adaptate propriei formări şi propriei personalităţi), dimensiunea corelată cu interacţiunile sociale (sociologică) şi dimensiunea corelată cu mediul (interactivă), care condiţionează renovarea metodologiei educaţionale.

Postmodern paradigm is defined by three complementary and functionally cohesive dimensions: constructivist dimension (where the subject customises his working methods and builds strategies of action adapted to own formation and own personality), dimension correlated to social interactions (sociologic) and dimension correlated to background (interactive), which condition the renovation of the educational methodology.

Cuvinte-cheie
initial professional training, paradigm, teacher, Models, constructivism, professional competence,

socio-constructivist theory, cognitive-constructivist learning