Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
832 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-03 16:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (434) |
Educație (14570) |
SM ISO690:2012 GLOBU, Nelea. Paradigme postmoderniste în formarea profesională iniţială a învăţătorului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 4(80), pp. 19-26. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(80) / 2013 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 19-26 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Paradigmele postmoderniste sînt abordate pe trei dimensiuni complementare şi solidare din punct de vedere funcţional: dimensiunea constructivistă (unde subiectul îşi personalizează metodele de lucru şi îşi construieşte strategii de acţiune adaptate propriei formări şi propriei personalităţi), dimensiunea corelată cu interacţiunile sociale (sociologică) şi dimensiunea corelată cu mediul (interactivă), care condiţionează renovarea metodologiei educaţionale. |
||||||
Cuvinte-cheie initial professional training, paradigm, teacher, Models, constructivism, professional competence, socio-constructivist theory, cognitive-constructivist learning |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-53531</cfResPublId> <cfResPublDate>2013-08-28</cfResPublDate> <cfVol>80</cfVol> <cfIssue>4</cfIssue> <cfStartPage>19</cfStartPage> <cfISSN>1810-6455</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/53531</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Paradigme postmoderniste în formarea profesională iniţială a învăţătorului</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>initial professional training; paradigm; teacher; Models; constructivism; socio-constructivist theory; professional competence; cognitive-constructivist learning</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Paradigmele postmoderniste sînt abordate pe trei dimensiuni complementare şi solidare din punct de vedere funcţional: dimensiunea constructivistă (unde subiectul îşi personalizează metodele de lucru şi îşi construieşte strategii de acţiune adaptate propriei formări şi propriei personalităţi), dimensiunea corelată cu interacţiunile sociale (sociologică) şi dimensiunea corelată cu mediul (interactivă), care condiţionează renovarea metodologiei educaţionale.</cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>Postmodern paradigm is defined by three complementary and functionally cohesive dimensions: constructivist dimension (where the subject customises his working methods and builds strategies of action adapted to own formation and own personality), dimension correlated to social interactions (sociologic) and dimension correlated to background (interactive), which condition the renovation of the educational methodology. </cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-08-28T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-08-28T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-27564</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-08-28T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-27564</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-27564-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-08-28T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Globu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Nelea</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>