Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
928 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-22 01:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+373.21 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 GUCEAC, Viorela. Valorizarea ascultării active la elevii de vîrstă şcolară mică în contextul dezvoltării unei comunicări eficiente. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 27-32. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+373.21 | ||||||
Pag. 27-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
A-i învăţa pe elevii din clasele primare să persevereze în înţelegerea celor auzite, apoi să se pronunţe asupra lor, este un act didactic important, ascultarea activă fiind o modalitate de optimizare a acestui act. Ascultarea activă este condiţia primordială pentru o comunicare educaţională şi o activitate instructiv-educativă eficiente, presupunînd implementarea unor strategii – tehnici și metode – prin care elevul este motivat să recepteze conţinutul cu plăcere, să fie atent la mesaj, să adreseze întrebări, dar care pînă la moment rămîne nevalorificată pe deplin. În acest context, am elaborat o strategie ce îmbină mai multe metode, tehnici, forme de organizare, cu obiective concrete, pentru dezvoltarea atenţiei, a motivaţiei, a memoriei şi creativităţii – P.A.R.C. (de la iniţialele operaţiilor gîndirii – Priveşte, Aude, Reproduce, Creează – solicitate elevilor în procesul de receptare a mesajului învăţătorului). |
||||||
Cuvinte-cheie active listening, educational communication, motivation, perception of the message, educational activity level, L.H.R.C. |
||||||
|