Valorizarea ascultării active la elevii de vîrstă şcolară mică în contextul dezvoltării unei comunicări eficiente
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
928 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 01:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+373.21 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
GUCEAC, Viorela. Valorizarea ascultării active la elevii de vîrstă şcolară mică în contextul dezvoltării unei comunicări eficiente. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 27-32. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Valorizarea ascultării active la elevii de vîrstă şcolară mică în contextul dezvoltării unei comunicări eficiente
CZU: 37.015.3+373.21

Pag. 27-32

Guceac Viorela
 
Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu“, Ciorescu, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

A-i învăţa pe elevii din clasele primare să persevereze în înţelegerea celor auzite, apoi să se pronunţe asupra lor, este un act didactic important, ascultarea activă fiind o modalitate de optimizare a acestui act. Ascultarea activă este condiţia primordială pentru o comunicare educaţională şi o activitate instructiv-educativă eficiente, presupunînd implementarea unor strategii – tehnici și metode – prin care elevul este motivat să recepteze conţinutul cu plăcere, să fie atent la mesaj, să adreseze întrebări, dar care pînă la moment rămîne nevalorificată pe deplin. În acest context, am elaborat o strategie ce îmbină mai multe metode, tehnici, forme de organizare, cu obiective concrete, pentru dezvoltarea atenţiei, a motivaţiei, a memoriei şi creativităţii – P.A.R.C. (de la iniţialele operaţiilor gîndirii – Priveşte, Aude, Reproduce, Creează – solicitate elevilor în procesul de receptare a mesajului învăţătorului).

To teach pupils from primary school to insist in understanding the hearsay rule, then to pronounce it, this is an important teaching act, and active listening it is a way to optimize this act. Active listening is the most important condition of the effective educational communication and at the same way is the educational activity level. This implies that teaching needed to implement the communication strategies that the pupil is motivated to retell the topic with pleasure, is challenged to be attentive to the message, is stimulated to ask questions, they apply different techniques, methods of developing active listening to pupils which until now remained largely untapped. In this context we developed a new strategy, which combines methods, techniques, forms of organization, with specific targets for development of activity, motivation, memory and creativity. This strategy was entitled L.H.R.C., from initial operations required of the pupils thought (motivation) in the teacher’s perception of the message.

Cuvinte-cheie
active listening, educational communication, motivation, perception of the message,

educational activity level, L.H.R.C.