Rezultatele ştiinţifice ale cercetării: construcţie teoretică şi reflecţie practică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1040 30
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-01 22:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.891:378.2 (19)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1145)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565)
SM ISO690:2012
SADOVEI, Larisa. Rezultatele ştiinţifice ale cercetării: construcţie teoretică şi reflecţie practică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 33-37. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Rezultatele ştiinţifice ale cercetării: construcţie teoretică şi reflecţie practică
CZU: 001.891:378.2

Pag. 33-37

Sadovei Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretic şi praxiologic asupra conceptului rezultate ştiinţifice ale cercetării, evidenţiind complexitatea şi valoarea acestuia în contextul exigenţelor actuale ale societăţii competitive. Conceptul este analizat şi explicat din perspectivă calitativă şi cantitativă. Rezultatele ştiinţifice, ca expresie a datelor obţinute în urma studiului obiectului cercetat, sînt prezentate după cele patru niveluri distincte (descriere, comprehensiune, explicare şi formalizare) şi două tipuri de rezultate (parţiale şi finale). Aspectul praxiologic este demonstrat de rezultatele ştiinţifice ale membrilor unei facultăţi, reflectate în produse ştiinţifice valorificate la nivel naţional şi internaţional în cadrul monografiilor, articolelor de revistă, culegerilor de texte ştiinţifice şi al publicaţiilor electronice.

This article represents a theoretical and praxiological study of the „scientific results of the research” concept, highlighting the complexity and value of the notion in the context of current requirements of competitive society. This concept is analyzed and explained in terms of ,,quality” and ,,quantity”. Scientific results as expression data from the study are presented as the object investigated four distinct levels (description, understanding, explaining and formalization) and two types of results (partial and final). Praxiological aspect is demonstrated by science results of faculty members, reflected in the scientific products valued to national and international level in monographs, articles in journals and collections of scientific texts and electronic publications.

Cuvinte-cheie
scientific results, qualitative research, quantitative research, scientific products,

partial and final results, investigational competence