Interviul focus grup în cercetarea pedagogică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1237 163
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 19:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.012 (40)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Interviul focus grup în cercetarea pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 23-27. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Interviul focus grup în cercetarea pedagogică
CZU: 37.012

Pag. 23-27

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Articolul prezintă esenţa unei metode calitative de cercetare, aplicată mult în psihologie, antropologie, sociologie, marketing, pe care autorul o consideră rezultativă şi în cadrul cercetărilor pedagogice. Sînt reperate diferenţele esenţiale dintre aplicarea chestionarului şi a interviului, ca forme ale anchetei. Sînt vizate momentele-cheie ale desfăşurării interviului focus grup: (I) formularea scopului, (II) planificarea, (III) selectarea participanţilor, (IV) elaborarea întrebărilor, (V) desfăşurarea, (VI) elaborarea raportului narativ. Se insistă pe tipologii ale întrebărilor (al căror rol este considerat forţa motrice a interviului focusat), pe modalitatea de desfăşurare a interviului focusat. Se oferă exemple de întrebări, în raport cu o problemă de cercetare şi un subiect de discuţie. În favoarea faptului că metoda focus grup este una ştiinţifică vorbeşte atît pregătirea minuţioasă a cercetării propriu-zise şi importanţa acordată analizei rezultatelor, cît şi flexibilitatea cercetătorului, în limitele metodei.

The article presents the essence of a qualitative research method, which is widely used in psychology, anthropology, sociology, marketing etc. and which we find to be effective in pedagogical research as well. We establish the essential differences between the application of a questionnaire and of the interview, as forms of survey. We distinguish the key moments of focus group interviews: (I) formulating the goal; (II) planning; (III) choosing the participants; (IV) developing the questions; (V) implementing; (VI) writing the narrative report. Special attention is paid to the types of questions (which are said to be the propelling force of the focused interview) and to the procedure of the interview itself. We offer examples of questions regarding a research problem and a discussion subject. One of the arguments for declaring the focus group interview a research method is the fact that it requires careful preparation of the research itself, the analysis of results is of outmost importance and the researcher has a certain flexibility within the limits of the method

Cuvinte-cheie
qualitative research methods, the survey method, the questionnaire method, the focus group interview, typology of questions