Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1237 163 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 19:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.012 (40) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Interviul focus grup în cercetarea pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 23-27. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
CZU: 37.012 | |||||
Pag. 23-27 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul prezintă esenţa unei metode calitative de cercetare, aplicată mult în psihologie, antropologie, sociologie, marketing, pe care autorul o consideră rezultativă şi în cadrul cercetărilor pedagogice. Sînt reperate diferenţele esenţiale dintre aplicarea chestionarului şi a interviului, ca forme ale anchetei. Sînt vizate momentele-cheie ale desfăşurării interviului focus grup: (I) formularea scopului, (II) planificarea, (III) selectarea participanţilor, (IV) elaborarea întrebărilor, (V) desfăşurarea, (VI) elaborarea raportului narativ. Se insistă pe tipologii ale întrebărilor (al căror rol este considerat forţa motrice a interviului focusat), pe modalitatea de desfăşurare a interviului focusat. Se oferă exemple de întrebări, în raport cu o problemă de cercetare şi un subiect de discuţie. În favoarea faptului că metoda focus grup este una ştiinţifică vorbeşte atît pregătirea minuţioasă a cercetării propriu-zise şi importanţa acordată analizei rezultatelor, cît şi flexibilitatea cercetătorului, în limitele metodei. |
|||||
Cuvinte-cheie qualitative research methods, the survey method, the questionnaire method, the focus group interview, typology of questions |
|||||
|