Aspecte ale formării competenţei interculturale în cadrul studierii fizicii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
673 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-06 17:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:53 (60)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Fizică (1733)
SM ISO690:2012
BOCANCEA, Viorel, CIUVAGA, Victor. Aspecte ale formării competenţei interculturale în cadrul studierii fizicii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 82-87. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455

Aspecte ale formării competenţei interculturale în cadrul studierii fizicii
CZU: 37.02:53

Pag. 82-87

Bocancea Viorel1, Ciuvaga Victor2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic „Constantin Stere”, Soroca
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

În articol este argumentată necesitatea formării competenţei interculturale în şcoală, cu scopul de a educa elevii în spiritul toleranţei faţă de reprezentanţii altor culturi. Istoria fizicii ne oferă numeroase exemple de cooperare dintre savanţi din diferite ţări la descoperirea de noi legi, la realizarea unor invenţii. Competenţa interculturală poate fi dobîndită într-un cadru educaţional formal, nonformal şi informal. Activitatea extracurriculară este o modalitate eficientă de formare a competenţei date, iar dezbaterile, organizate în diferit format, şi-au demonstrat utilitatea în acest sens.

The article argued necessity of intercultural competence forming in school in order to educate the students in the spirit of tolerance towards representatives of other cultures. History gives us many examples of physics cooperation when scientists from different countries worked together to discover new laws of physics or inventions. This competence can be achieved within the formal, non-formal and informal educational context. Extracurricular activity is an effective way of intercultural competence training and debates, organized in various forms, have proved useful in this regard.

Cuvinte-cheie
physics, intercultural competence, non-formal education, debate,

forming the competence