Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1138 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 17:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1324) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
SM ISO690:2012 VOLONTIR, Nina. Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 45-48. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 45-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrare se prezintă o situaţie de învăţare în cheia Interogării multiprocesuale, tehnică de formulare coerentă a întrebărilor, adaptată de Sanders după taxonomia interogării lui Bloom, cu următoarele tipuri de întrebări: literale, de traducere, interpretative, aplicative, analitice, sintetice, evaluative. Tehnica a fost utilizată la analiza unui film didactic cu tema „Procese gravitaţionale şi impactul acestora asupra mediului”, vizionat de către elevi în cadrul unei lecţii de Geografie Fizică Generală, în clasa a X-a. Pornind de la premisa că a formula o întrebare nu este un act mai uşor decît a răspunde la ea, considerăm că utilizarea tehnicii Interogarea multiprocesuală oferă posibilitatea parcurgerii „pas cu pas” a informaţiei, facilitează formarea competenţei de a formula întrebări şi răspunsuri, de a-şi exprima opinia, de a aprecia critic informaţia, transferîndu-i pe elevi „de la un nivel de gîndire inferior la unul superior”. |
||||||
Cuvinte-cheie competency, question, answer, landslide processes, film |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz"> <meta name="citation_author" content="Volontir Nina"> <meta name="citation_publication_date" content="2015/06/26"> <meta name="citation_journal_title" content="Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională"> <meta name="citation_volume" content="91"> <meta name="citation_issue" content="3"> <meta name="citation_firstpage" content="45"> <meta name="citation_lastpage" content="48"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/45_48_Interogarea%20multiprocesuala_tehnica%20eficienta%20de%20formare%20a%20competentei.pdf">