Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1142 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 17:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1324) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
SM ISO690:2012 VOLONTIR, Nina. Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 45-48. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 45-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrare se prezintă o situaţie de învăţare în cheia Interogării multiprocesuale, tehnică de formulare coerentă a întrebărilor, adaptată de Sanders după taxonomia interogării lui Bloom, cu următoarele tipuri de întrebări: literale, de traducere, interpretative, aplicative, analitice, sintetice, evaluative. Tehnica a fost utilizată la analiza unui film didactic cu tema „Procese gravitaţionale şi impactul acestora asupra mediului”, vizionat de către elevi în cadrul unei lecţii de Geografie Fizică Generală, în clasa a X-a. Pornind de la premisa că a formula o întrebare nu este un act mai uşor decît a răspunde la ea, considerăm că utilizarea tehnicii Interogarea multiprocesuală oferă posibilitatea parcurgerii „pas cu pas” a informaţiei, facilitează formarea competenţei de a formula întrebări şi răspunsuri, de a-şi exprima opinia, de a aprecia critic informaţia, transferîndu-i pe elevi „de la un nivel de gîndire inferior la unul superior”. |
||||||
Cuvinte-cheie competency, question, answer, landslide processes, film |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-53188</doi_batch_id> <timestamp>1714219426</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> <registrant>Centrul Educaţional Pro Didactica</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională</full_title> <issn media_type='print'>18106455</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <issue>3(91)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Nina</given_name> <surname>Volontir</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <pages> <first_page>45</first_page> <last_page>48</last_page> </pages> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>