Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1226 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-06 15:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.135.1'36 (9) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Conţinuturile curriculare între lexicologie şi lexicul activ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 36-39. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.135.1'36 | ||||||
Pag. 36-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezenţa cîmpurilor lexicale în conţinuturile curriculare la limba şi literatura română, după 15 ani de experienţă la clasă, are cîteva argumente, printre care este corelarea conţinuturilor pe aria curriculară Limbă şi comunicare, perspectiva strategică de abordare a lexicului în diferite clase şi posibilitatea de a cerceta lexicul textului. În ultimă analiză, o abordare consecventă a cîmpurilor lexicale asigură formarea competenţei specifice Organizarea/desfăşurarea/ utilizarea diverselor strategii de învăţare autonomă a limbii, prin observare directă şi exersare. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, curricular contents, competence, lexical field |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Cosovan, O.M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Conţinuturile curriculare între lexicologie şi lexicul activ</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2015</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>curriculum</subject> <subject>curricular contents</subject> <subject>competence</subject> <subject>lexical field</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.02:811.135.1'36</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2015-12-22</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Prezenţa cîmpurilor lexicale în conţinuturile curriculare la limba şi literatura română, după 15 ani de experienţă la clasă, are cîteva argumente, printre care este corelarea conţinuturilor pe aria curriculară Limbă şi comunicare, perspectiva strategică de abordare a lexicului în diferite clase şi posibilitatea de a cerceta lexicul textului. În ultimă analiză, o abordare consecventă a cîmpurilor lexicale asigură formarea competenţei specifice Organizarea/desfăşurarea/ utilizarea diverselor strategii de învăţare autonomă a limbii, prin observare directă şi exersare.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>After 15 years of practice, there would be a number of arguments in favour of the presence of lexical fields in the contents of the Curriculum for Romanian Language and Literature, such as the coordination of subjects in the Language and Communication curricular domain, the strategical perspective of approaches to vocabulary in different grades, and the opportunity for pupils to study the lexis of a text. Eventually it becomes clear that a consistent approach to lexical fields ensures the building of the specific competence Organisation/development/use of various strategies of autonomous language learning, through direct observation and exercise. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>