Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1278 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 13:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:51 (3)
Probleme generale de didactică și metodică (1255)
Matematică (1690)
SM ISO690:2012
LUPU, Ilie, CÎSSA, Lilia. Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 2(9), pp. 11-21. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(9) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor
CZU: 37.025:51

Pag. 11-21

Lupu Ilie, Cîssa Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 ianuarie 2017


Rezumat

Problem solving and creativity represent heights of cognitive performance. Learning through problem solving is a variant of heuristics, a way to apply the theory of learning through discovery that contributes to the formation of the intellectual abilities of students. The orientation of the educational-teaching process towards the formation of intellectual abilities, ways of thinking, cognitive strategies, active-participatory training methods.

Rezolvarea de probleme şi creativitatea reprezintă culmi ale performanţei cognitive. Învăţarea prin rezolvarea de probleme este o variantă a euristicii, o modalitate de aplicare a teoriei învăţării prin descoperire care contribuie la formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor. Orientarea procesului instructiv-educativ pe formarea de capacităţi intelectuale, mod de gândire, strategii cognitive, metode de instruire activ-participative.

Cuvinte-cheie
capacităţi intelectuale, valenţe formative, strategii cognitive, creativitate, performanţă cognitivă, descoperire, strategii euristice, proces psihologic, gândire, memorie, activitate mintală, invenţie, situaţie-problemă,

activitatea matematică

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-50027</doi_batch_id>
<timestamp>1719779019</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>[email protected]</email_address>
</depositor>
</head>
<body>
<journal>
<journal_metadata>
<full_title>Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)</full_title>
<issn media_type='print'>18570623</issn>
</journal_metadata>
<journal_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2016</year>
</publication_date>
<issue>2(9)</issue>
</journal_issue>
<journal_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Ilie</given_name>
<surname>Lupu</surname>
</person_name>
<person_name sequence='additional' contributor_role='author'>
<given_name>Lilia</given_name>
<surname>Cîssa</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2016</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>11</first_page>
<last_page>21</last_page>
</pages>
</journal_article>
</journal>
</body>
</doi_batch>