Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
863 73 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 20:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.135 (28) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Perspective actuale de abordare a Modelelor de relaţii educaţionale prin prisma calităţilor de personalitate ale cadrului didactic. In: Vector European, 2014, nr. 2, pp. 247-253. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 2 / 2014 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 371.135 | ||||||
Pag. 247-253 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Există mai multe modele de analiză a relaţiei educaţionale. Unul din cele mai cunoscute este cel al lui
Bellack şi Davitz, care pornesc de la analiza limbajului ca instrument fundamental de comunicare. Există trei niveluri de
analitică şi investigate a relaţie profesor-elevi: structura globală a activităţii şcolare, studiul relaţiilor elementare şi
studiul comportamentelor induse prin aceste relaţii. Comunicarea educaţională este determinată nu numai de
caracteristicile psihologice ale profesorului şi elevului, ci şi de cele sociale. Elevii trebuie consideraţi ca fiinţe concrete, în
ansamblul determinărilor la care sînt supuşi, atât ca persoane, cât şi relaţiile dintre ei.
|
||||||
Cuvinte-cheie relaţie educaţională, comunicarea educaţională, relaţie profesor-elevi, activitate şcolară |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Creangă (Davidescu), E.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Studii Europene din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Perspective actuale de abordare a Modelelor de relaţii educaţionale prin prisma calităţilor de personalitate ale cadrului didactic</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1106</relatedIdentifier> <subjects> <subject>relaţie educaţională</subject> <subject>relaţie profesor-elevi</subject> <subject>comunicarea educaţională</subject> <subject>activitate şcolară</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>371.135</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-11-25</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Există mai multe modele de analiză a relaţiei educaţionale. Unul din cele mai cunoscute este cel al lui Bellack şi Davitz, care pornesc de la analiza limbajului ca instrument fundamental de comunicare. Există trei niveluri de analitică şi investigate a relaţie profesor-elevi: structura globală a activităţii şcolare, studiul relaţiilor elementare şi studiul comportamentelor induse prin aceste relaţii. Comunicarea educaţională este determinată nu numai de caracteristicile psihologice ale profesorului şi elevului, ci şi de cele sociale. Elevii trebuie consideraţi ca fiinţe concrete, în ansamblul determinărilor la care sînt supuşi, atât ca persoane, cât şi relaţiile dintre ei. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Models of analyse of educational relationship. There are more models of analysis of educational relationship. One of the most known belongs to Bellack and Davitz, that starts from the analysis of language like a fundamental tool of communication. There are three levels of analysis and researches of the relation teacher-alumnus: global structure of the scholar activity, study of elementary relations and study of the inducted behaviors of these relationships. Educational communication is determined not only by psychological characteristics of the teacher and alumni, within the environment of determinations they a submitted, as well as de relationships between them. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>