Multiculturalism – “intercultural education” or “critical education”?!
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
941 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-15 16:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035+316.74:37 (3)
Educație (14334)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
SM ISO690:2012
ŢÎBULAC-CIOBANU, Mariana. Multiculturalism – “intercultural education” or “critical education”?! In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 10-13. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Multiculturalism – “intercultural education” or “critical education”?!
CZU: 37.035+316.74:37

Pag. 10-13

Ţîbulac-Ciobanu Mariana
 
Institutul de Istorie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 4 septembrie 2015


Rezumat

This article analyses the role of educational opportunity in a time of globalisation, a new economy and life in a multicultural society, and gives an epistemological and semantic account of the concept “intercultural education”, distinguishing it from multicultural and transcultural education. Starting with a historic overview of various conceptualisations of meetings/clashes among people with different linguistic, religious, cultural or ethnic features, distinctive theoretical elaborations are reviewed, above all in a European context and in the educational field. After outlining the development of intercultural education (main contents, methods and objectives, as well as limits), this article supports the thesis that education, in multiculturalism, and in an intercultural sense, is currently the most appropriate answer to globalisation and interdependence.

În articol este analizat rolul educaţiei şi oportunităţile ce i se impun în perioada globalizării. Într-o societate multiculturală, aceasta oferă un aspect epistemologic şi semantic conceptelor de multiculturalism şi de educaţie interculturală. Începând cu o prezentare istorică a conceptelor sub diverse aspecte – lingvistic, religios, cultural sau entic – acestea sunt revizuite, întâi de toate, în contextul educaţiei europene. După conturarea esenţei termenilor de multiculturalism şi educaţie interculturală (conţinutul, metodele şi obiectivele, precum şi limitele), susţinem teza că educaţia, într-un sens amplu, este răspunsul cel mai adecvat la globalizare şi interdependenţă.