Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
985 116
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 12:38
SM ISO690:2012
SMOLEVSCAIA, Mariana. Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii . In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 36-39. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136

Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii

Pag. 36-39

Smolevscaia Mariana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu- renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic. Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori- entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea, modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu. La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa- tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.).

A culture oriented towards quality represents a guaran- tee of continuous development and surviving, whether oper- ating in a competitive market or in an economically, socially or politically unfavorable environment. Since organizational culture, through its components, which dictates certain rules for employee’s behavior, orientates employees how they per- ceive and represent reality, how is “good” to react to envi- ronmental exchange. Similarly, an organizational culture oriented to quality represents a mode of addressing the en- vironmental economic reality, social and political that leads to consistently obtain satisfying for all who are directly or indirectly interested in the business (management, staff, cus- tomers, suppliers etc.).

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Smolevscaia, M.V.</dc:creator>
<dc:date>2009-08-03</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'>O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă 
     pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării 
          continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu- 
              renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic. 
                 Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea 
                   care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori- 
                     entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea, 
                            modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu. 
                                    La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă 
                                         un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic 
                                            al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa- 
                                               tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea 
                                                  întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.). 
</dc:description>
<dc:description xml:lang='en'>A culture oriented towards quality represents a guaran-
tee of continuous development and surviving, whether oper-
ating in a competitive market or in an economically, socially
or politically unfavorable environment. Since organizational
culture, through its components, which dictates certain rules
for employee’s behavior, orientates employees how they per-
 ceive and represent reality, how is “good” to react to envi-
    ronmental exchange. Similarly, an organizational culture
   oriented to quality represents a mode of addressing the en-
  vironmental economic reality, social and political that leads
 to consistently obtain satisfying for all who are directly or
indirectly interested in the business (management, staff, cus-
tomers, suppliers etc.).
</dc:description>
<dc:source>Economica 68 (4) 36-39</dc:source>
<dc:title>Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra
performanţelor întreprinderii
</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>