Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
991 116 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 12:38 |
SM ISO690:2012 SMOLEVSCAIA, Mariana. Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra
performanţelor întreprinderii
. In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 36-39. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
Pag. 36-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă
pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării
continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu-
renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic.
Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea
care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori-
entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea,
modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu.
La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă
un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic
al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa-
tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea
întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.).
|
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Smolevscaia, M.V.</creatorName> <affiliation>Academia de Studii Economice din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2009</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-9136</relatedIdentifier> <dates> <date dateType='Issued'>2009-08-03</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu- renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic. Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori- entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea, modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu. La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa- tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.). </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>A culture oriented towards quality represents a guaran- tee of continuous development and surviving, whether oper- ating in a competitive market or in an economically, socially or politically unfavorable environment. Since organizational culture, through its components, which dictates certain rules for employee’s behavior, orientates employees how they per- ceive and represent reality, how is “good” to react to envi- ronmental exchange. Similarly, an organizational culture oriented to quality represents a mode of addressing the en- vironmental economic reality, social and political that leads to consistently obtain satisfying for all who are directly or indirectly interested in the business (management, staff, cus- tomers, suppliers etc.). </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>