Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
987 116
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 12:38
SM ISO690:2012
SMOLEVSCAIA, Mariana. Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii . In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 36-39. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136

Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii

Pag. 36-39

Smolevscaia Mariana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu- renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic. Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori- entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea, modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu. La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa- tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.).

A culture oriented towards quality represents a guaran- tee of continuous development and surviving, whether oper- ating in a competitive market or in an economically, socially or politically unfavorable environment. Since organizational culture, through its components, which dictates certain rules for employee’s behavior, orientates employees how they per- ceive and represent reality, how is “good” to react to envi- ronmental exchange. Similarly, an organizational culture oriented to quality represents a mode of addressing the en- vironmental economic reality, social and political that leads to consistently obtain satisfying for all who are directly or indirectly interested in the business (management, staff, cus- tomers, suppliers etc.).

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-3338</doi_batch_id>
<timestamp>1714257783</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>idsi@asm.md</email_address>
</depositor>
<registrant>Academia de Studii Economice din Moldova</registrant>
</head>
<body>
<journal>
<journal_metadata>
<full_title>Economica</full_title>
<issn media_type='print'>18109136</issn>
</journal_metadata>
<journal_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2009</year>
</publication_date>
<issue>4(68)</issue>
</journal_issue>
<journal_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra
performanţelor întreprinderii
</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Mariana</given_name>
<surname>Smolevscaia</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2009</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>36</first_page>
<last_page>39</last_page>
</pages>
</journal_article>
</journal>
</body>
</doi_batch>