Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
984 116 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 12:38 |
SM ISO690:2012 SMOLEVSCAIA, Mariana. Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra
performanţelor întreprinderii
. In: Economica, 2009, nr. 4(68), pp. 36-39. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 4(68) / 2009 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
Pag. 36-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă
pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării
continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu-
renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic.
Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea
care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori-
entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea,
modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu.
La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă
un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic
al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa-
tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea
întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.).
|
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-3338</cfResPublId> <cfResPublDate>2009-08-03</cfResPublDate> <cfVol>68</cfVol> <cfIssue>4</cfIssue> <cfStartPage>36</cfStartPage> <cfISSN>1810-9136</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/3338</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Cultura organizaţională orientată spre calitate şi impactul acesteia asupra performanţelor întreprinderii </cfTitle> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>O cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă pentru orice întreprindere garanţia supravieţuirii şi dezvoltării continue, indiferent de faptul dacă activează pe o piaţă concu- renţială sau într-un mediu economic, social sau politic neprielnic. Deoarece cultura organizaţională, prin componentele sale, este cea care dictează anumite norme de comportament al angajaţilor, ori- entează modul în care angajaţii percep şi îşi reprezintă realitatea, modul în care este „bine” să reacţioneze la schimbările de mediu. La fel, o cultură organizaţională orientată spre calitate reprezintă un mod de abordare a realităţii mediului economic, social şi politic al întreprinderii, care duce, în mod constant, la obţinerea de sa- tisfacţii pentru toţi care sunt direct sau indirect interesaţi de acea întreprindere (conducere, personal, clienţi, furnizori etc.). </cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>A culture oriented towards quality represents a guaran- tee of continuous development and surviving, whether oper- ating in a competitive market or in an economically, socially or politically unfavorable environment. Since organizational culture, through its components, which dictates certain rules for employee’s behavior, orientates employees how they per- ceive and represent reality, how is “good” to react to envi- ronmental exchange. Similarly, an organizational culture oriented to quality represents a mode of addressing the en- vironmental economic reality, social and political that leads to consistently obtain satisfying for all who are directly or indirectly interested in the business (management, staff, cus- tomers, suppliers etc.). </cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2009-08-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2009-08-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-29528</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2009-08-03T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-29528</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-29528-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2009-08-03T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Smolevscaia</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Mariana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>