Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-13 16:07 |
![]() PLATON, Nicolae. Realități și perspective ale turismului moldav. In: Analele Ştiinţifice ale Academiei de Studii Economice din Moldova, 2014, nr. 1, pp. 21-32. ISSN 1857-1433. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale Academiei de Studii Economice din Moldova | ||||||
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1857-1433 | ||||||
|
||||||
Pag. 21-32 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Turismul, ca ramură a economiei naționale, este în permanentă dezvoltare. Impactul său economic și social duce la echilibrarea balanței de plăți, atragerea fluxului de valută străină în țară, contribuie la crearea noilor locuri de muncă. Acest articol are ca scop prezentarea situației reale a
turismului autohton, prin prisma realităților și perspectivelor de dezvoltare. Autorul analizează cadrul normativ și instituțional al ramurii, descrie cifric potențialul turistic natural și antropic, formele tipice și cele motivaționale de turism care pot fi utilizate la valorificarea potențialului turistic, descrie: agrementul ca motivație turistică distinctă, activitatea excursionistă,
infrastructura turistică, posibilitățile de cazare turistică, elucidează analiza SWOT și PEST. |
||||||
Cuvinte-cheie turism, servicii turistice, dezvoltare durabilă, agrement, activitate excursionistă |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Platon, N.</creatorName> <affiliation>Agenţia Turismului Republicii Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Realități și perspective ale turismului moldav</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-1433</relatedIdentifier> <subjects> <subject>turism</subject> <subject>servicii turistice</subject> <subject>dezvoltare durabilă</subject> <subject>agrement</subject> <subject>activitate excursionistă</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-06-02</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Turismul, ca ramură a economiei naționale, este în permanentă dezvoltare. Impactul său economic și social duce la echilibrarea balanței de plăți, atragerea fluxului de valută străină în țară, contribuie la crearea noilor locuri de muncă. Acest articol are ca scop prezentarea situației reale a turismului autohton, prin prisma realităților și perspectivelor de dezvoltare. Autorul analizează cadrul normativ și instituțional al ramurii, descrie cifric potențialul turistic natural și antropic, formele tipice și cele motivaționale de turism care pot fi utilizate la valorificarea potențialului turistic, descrie: agrementul ca motivație turistică distinctă, activitatea excursionistă, infrastructura turistică, posibilitățile de cazare turistică, elucidează analiza SWOT și PEST.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Tourism as a branch of the national economy is in a continuous development. Its economic and social impact leads to a balance of payments, increases the foreign currency flow into the country and generates new jobs .This article’s aim is to present the actual situation of domestic tourism, via the present situation and aspects of tourism development. The author analyses the normative and institutional framework of the branch and describes the numerical, anthropic and natural tourism potential, typical and motivational forms of tourism that may be applied to the development of touristic potential: it describes the altercation as a distinct tourism motivation, hiking, touristic infrastructure, accommodations options, elucidates SWOT analyses and a PES one.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>