Motivaţia în contextul învăţării autoreglate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1448 177
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 16:47
SM ISO690:2012
FOCŞA-SEMIONOV, Svetlana. Motivaţia în contextul învăţării autoreglate. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 124-130. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Motivaţia în contextul învăţării autoreglate

Pag. 124-130

Focşa-Semionov Svetlana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

În articol este abordată motivaţia învăţării academice din perspectiva paradigmei învăţării autoreglate. Autoreglarea la nivelul motivaţiei traversează toate fazele definitorii pentru autoreglare şi se realizează prin mecanisme anticipative şi retrospective. Anticiparea rezultatelor (expectanţele individului) determină fixarea scopurilor şi planificarea acţiunilor iminente atingerii acestor scopuri, iar mecanismele retrospective (prin atribuiri cauzale/locul controlului, perceperea performanţei trecute, încrederea şi stima de sine) determină ajustarea standardelor personale. Dintre constructe motivaţionale relevante autoreglării sunt examinate scopurile ca motivatori cognitivi şi automotivarea ca cea mai bună formă a motivaţiei. Partea aplicativă a materialului se regăseşte în direcţii strategice şi în demersuri acţional-valorice de motivare şi automotivare.

The article addresses the academic learning motivation from the perspective of self-regulated learning paradigm. Self-regulation across all phases of the motivation for self-defining mechanisms is achieved by looking and retrospective. Anticipating the results (individual expectations) cause immediate actions setting goals and planning to achieve these goals, and mechanisms retrospective (through causal attribution / locus of control, perception of past performance, confidence and self-esteem) determines the adjustment of personal standards. Relevant motivational constructs of self-regulation are examined cognitive goals as motivators and self-motivation as the best form of motivation. The material applied is found in strategic directions and action-value approaches to motivation and self-motivation.

Cuvinte-cheie
învăţare autoreglată, motivaţie, automotivare, strategii motivaţionale,

autoreglare academică