Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1253 0
SM ISO690:2012
COŞCIUG, Angela. Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2011, nr. 2, pp. 106-116. ISSN 1857-4149.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară
Numărul 2 / 2011 / ISSN 1857-4149

Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova

Pag. 106-116

Coşciug Angela
 
Université d'État "Alecu Russo" de Balti
 
 
Disponibil în IBN: 10 aprilie 2014


Rezumat

Identităţile vizuale sunt clase de obiecte de diferit tip: logo-uri, embleme, blazoane etc. Astăzi, ele sunt puse, de unii cercetători în domeniu, în relaţie strânsă cu mijloacele mediatice, fără ca acestea să aibă, în fond, o esenţă pur mediatică, rămânând, de cele mai dese ori, doar nişte suporturi mediatice de o anumită amploare, care au capacitatea de a pătrundeatât în spaţii profesionale, cât şi în spaţii private şi personale chiar. O identitate vizuală rămâne identitate atât timp, cât ea are unicitate, iar pentru aceasta este nevoie de a păstra o anumită distanţare a unităţii vizuale faţă de alte unităţi vizuale. Astăzi, în Republica Moldova, identităţile vizuale ce se impun cel mai des sunt logo-urile organizaţiilor care funcţionează pe teritoriul acestei ţări. Aceste logo-uri sunt, de cele mai dese ori, un amalgam de icoană şi legisemn, care înregistrează o anumită omogenitate atât structurală, topică, cât şi cromatică, fapt care demonstrează încă o dată caracterul mitic al afirmaţiei despre unicitatea unui logou la ora actuală.

Visual identities are object classes of different kinds such as: logos, emblems, coats of arms etc.. Today, they are placed by some researchers in the given field, in close relationship with the media means, though they, in fact, don’t have a purely media essence, but most often remain only some media supports of a certain scope, that have the ability to penetrate both the professional areas and in private and even personal spaces. A visual identity remains an identity as long as it is unique, and this requires to maintain a certain distance between a certain visual unit and other visual units. Today, in Moldova, visual identities that appear most often are the logos of organizations operating in the country. These logos are most often a mixture of icon and legisign, which manifest both structural, topical, and chromatic homogeneity, which shows once again the mythical character of the claim about the uniqueness of a logo at present.

Cuvinte-cheie
visual identity, emblem,

logo,

business.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Coşciug, A.D.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='fr'>Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2011</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-4149</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>visual identity</subject>
<subject>logo</subject>
<subject>emblem</subject>
<subject>business.</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2011-12-01</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Identităţile vizuale sunt clase de obiecte de diferit tip: logo-uri, embleme, blazoane etc. Astăzi, ele sunt puse, de unii cercetători în domeniu, în relaţie strânsă cu mijloacele
mediatice, fără ca acestea să aibă, în fond, o esenţă pur mediatică, rămânând, de cele mai dese ori, doar nişte suporturi mediatice de o anumită amploare, care au capacitatea de a pătrundeatât în spaţii profesionale, cât şi în spaţii private şi personale chiar. O identitate vizuală rămâne identitate atât timp, cât ea are unicitate, iar pentru aceasta
este nevoie de a păstra o anumită distanţare a unităţii vizuale faţă de alte unităţi vizuale. Astăzi, în Republica Moldova, identităţile vizuale ce se impun cel mai des sunt logo-urile organizaţiilor care funcţionează pe teritoriul acestei ţări. Aceste logo-uri sunt, de cele mai dese ori, un amalgam de icoană şi legisemn, care înregistrează o anumită omogenitate atât structurală, topică, cât şi cromatică, fapt care demonstrează încă o dată caracterul mitic al afirmaţiei despre unicitatea unui logou la ora actuală.</description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Visual identities are object classes of different kinds such as: logos, emblems, coats of arms etc.. Today, they are placed by some researchers in the given field, in close relationship
with the media means, though they, in fact, don’t have a purely media essence, but most often remain only some media supports of a certain scope, that have the ability to penetrate
both the professional areas and in private and even personal spaces. A visual identity remains an identity as long as it is unique, and this requires to maintain a certain distance between a certain visual unit and other visual units. Today, in Moldova, visual identities that appear most often are the logos of organizations operating in the country. These logos are most often a mixture of icon and legisign, which manifest both structural, topical, and chromatic homogeneity, which shows once again the mythical character of the claim about the uniqueness of a logo at present.</description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>