Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1252 0
SM ISO690:2012
COŞCIUG, Angela. Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2011, nr. 2, pp. 106-116. ISSN 1857-4149.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară
Numărul 2 / 2011 / ISSN 1857-4149

Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova

Pag. 106-116

Coşciug Angela
 
Université d'État "Alecu Russo" de Balti
 
 
Disponibil în IBN: 10 aprilie 2014


Rezumat

Identităţile vizuale sunt clase de obiecte de diferit tip: logo-uri, embleme, blazoane etc. Astăzi, ele sunt puse, de unii cercetători în domeniu, în relaţie strânsă cu mijloacele mediatice, fără ca acestea să aibă, în fond, o esenţă pur mediatică, rămânând, de cele mai dese ori, doar nişte suporturi mediatice de o anumită amploare, care au capacitatea de a pătrundeatât în spaţii profesionale, cât şi în spaţii private şi personale chiar. O identitate vizuală rămâne identitate atât timp, cât ea are unicitate, iar pentru aceasta este nevoie de a păstra o anumită distanţare a unităţii vizuale faţă de alte unităţi vizuale. Astăzi, în Republica Moldova, identităţile vizuale ce se impun cel mai des sunt logo-urile organizaţiilor care funcţionează pe teritoriul acestei ţări. Aceste logo-uri sunt, de cele mai dese ori, un amalgam de icoană şi legisemn, care înregistrează o anumită omogenitate atât structurală, topică, cât şi cromatică, fapt care demonstrează încă o dată caracterul mitic al afirmaţiei despre unicitatea unui logou la ora actuală.

Visual identities are object classes of different kinds such as: logos, emblems, coats of arms etc.. Today, they are placed by some researchers in the given field, in close relationship with the media means, though they, in fact, don’t have a purely media essence, but most often remain only some media supports of a certain scope, that have the ability to penetrate both the professional areas and in private and even personal spaces. A visual identity remains an identity as long as it is unique, and this requires to maintain a certain distance between a certain visual unit and other visual units. Today, in Moldova, visual identities that appear most often are the logos of organizations operating in the country. These logos are most often a mixture of icon and legisign, which manifest both structural, topical, and chromatic homogeneity, which shows once again the mythical character of the claim about the uniqueness of a logo at present.

Cuvinte-cheie
visual identity, emblem,

logo,

business.

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-30525</cfResPublId>
<cfResPublDate>2011-12-01</cfResPublDate>
<cfIssue>2</cfIssue>
<cfStartPage>106</cfStartPage>
<cfISSN>1857-4149</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/30525</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='FR' cfTrans='o'>Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='FR' cfTrans='o'>visual identity; logo; emblem; business.</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Identităţile vizuale sunt clase de obiecte de diferit tip: logo-uri, embleme, blazoane etc. Astăzi, ele sunt puse, de unii cercetători în domeniu, în relaţie strânsă cu mijloacele
mediatice, fără ca acestea să aibă, în fond, o esenţă pur mediatică, rămânând, de cele mai dese ori, doar nişte suporturi mediatice de o anumită amploare, care au capacitatea de a pătrundeatât în spaţii profesionale, cât şi în spaţii private şi personale chiar. O identitate vizuală rămâne identitate atât timp, cât ea are unicitate, iar pentru aceasta
este nevoie de a păstra o anumită distanţare a unităţii vizuale faţă de alte unităţi vizuale. Astăzi, în Republica Moldova, identităţile vizuale ce se impun cel mai des sunt logo-urile organizaţiilor care funcţionează pe teritoriul acestei ţări. Aceste logo-uri sunt, de cele mai dese ori, un amalgam de icoană şi legisemn, care înregistrează o anumită omogenitate atât structurală, topică, cât şi cromatică, fapt care demonstrează încă o dată caracterul mitic al afirmaţiei despre unicitatea unui logou la ora actuală.</cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>Visual identities are object classes of different kinds such as: logos, emblems, coats of arms etc.. Today, they are placed by some researchers in the given field, in close relationship
with the media means, though they, in fact, don’t have a purely media essence, but most often remain only some media supports of a certain scope, that have the ability to penetrate
both the professional areas and in private and even personal spaces. A visual identity remains an identity as long as it is unique, and this requires to maintain a certain distance between a certain visual unit and other visual units. Today, in Moldova, visual identities that appear most often are the logos of organizations operating in the country. These logos are most often a mixture of icon and legisign, which manifest both structural, topical, and chromatic homogeneity, which shows once again the mythical character of the claim about the uniqueness of a logo at present.</cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2011-12-01T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2011-12-01T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-21021</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2011-12-01T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-21021</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-21021-4</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2011-12-01T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Кошчуг</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Анжела</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>