Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1235 0 |
SM ISO690:2012 COŞCIUG, Angela. Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2011, nr. 2, pp. 106-116. ISSN 1857-4149. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară | |||||
Numărul 2 / 2011 / ISSN 1857-4149 | |||||
|
|||||
Pag. 106-116 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Identităţile vizuale sunt clase de obiecte de diferit tip: logo-uri, embleme, blazoane etc. Astăzi, ele sunt puse, de unii cercetători în domeniu, în relaţie strânsă cu mijloacele
mediatice, fără ca acestea să aibă, în fond, o esenţă pur mediatică, rămânând, de cele mai dese ori, doar nişte suporturi mediatice de o anumită amploare, care au capacitatea de a pătrundeatât în spaţii profesionale, cât şi în spaţii private şi personale chiar. O identitate vizuală rămâne identitate atât timp, cât ea are unicitate, iar pentru aceasta
este nevoie de a păstra o anumită distanţare a unităţii vizuale faţă de alte unităţi vizuale. Astăzi, în Republica Moldova, identităţile vizuale ce se impun cel mai des sunt logo-urile organizaţiilor care funcţionează pe teritoriul acestei ţări. Aceste logo-uri sunt, de cele mai dese ori, un amalgam de icoană şi legisemn, care înregistrează o anumită omogenitate atât structurală, topică, cât şi cromatică, fapt care demonstrează încă o dată caracterul mitic al afirmaţiei despre unicitatea unui logou la ora actuală. |
|||||
Cuvinte-cheie visual identity, emblem, logo, business. |
|||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Coşciug, A.D.</dc:creator> <dc:date>2011-12-01</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Identităţile vizuale sunt clase de obiecte de diferit tip: logo-uri, embleme, blazoane etc. Astăzi, ele sunt puse, de unii cercetători în domeniu, în relaţie strânsă cu mijloacele mediatice, fără ca acestea să aibă, în fond, o esenţă pur mediatică, rămânând, de cele mai dese ori, doar nişte suporturi mediatice de o anumită amploare, care au capacitatea de a pătrundeatât în spaţii profesionale, cât şi în spaţii private şi personale chiar. O identitate vizuală rămâne identitate atât timp, cât ea are unicitate, iar pentru aceasta este nevoie de a păstra o anumită distanţare a unităţii vizuale faţă de alte unităţi vizuale. Astăzi, în Republica Moldova, identităţile vizuale ce se impun cel mai des sunt logo-urile organizaţiilor care funcţionează pe teritoriul acestei ţări. Aceste logo-uri sunt, de cele mai dese ori, un amalgam de icoană şi legisemn, care înregistrează o anumită omogenitate atât structurală, topică, cât şi cromatică, fapt care demonstrează încă o dată caracterul mitic al afirmaţiei despre unicitatea unui logou la ora actuală.</dc:description> <dc:description xml:lang='en'>Visual identities are object classes of different kinds such as: logos, emblems, coats of arms etc.. Today, they are placed by some researchers in the given field, in close relationship with the media means, though they, in fact, don’t have a purely media essence, but most often remain only some media supports of a certain scope, that have the ability to penetrate both the professional areas and in private and even personal spaces. A visual identity remains an identity as long as it is unique, and this requires to maintain a certain distance between a certain visual unit and other visual units. Today, in Moldova, visual identities that appear most often are the logos of organizations operating in the country. These logos are most often a mixture of icon and legisign, which manifest both structural, topical, and chromatic homogeneity, which shows once again the mythical character of the claim about the uniqueness of a logo at present.</dc:description> <dc:source>Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară (2) 106-116</dc:source> <dc:subject>visual identity</dc:subject> <dc:subject>logo</dc:subject> <dc:subject>emblem</dc:subject> <dc:subject>business.</dc:subject> <dc:title>Quelques reflexions sur les identités visuelles et les medias moldaves: les logotypes et les styles graphiques des entreprises et compagnies les plus importantes de la Republique de Moldova</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>