Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
909 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 12:04 |
SM ISO690:2012 PARHOMENCO, Lilia. Dezvoltarea învăţământului în spaţiul
Carpato-Danubiano-Pontic
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 40-44. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 40-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În orice ţară, dezvoltarea învăţământului cunoaşte, la fel ca şi alte fenomene sociale, perioade de glorie, de declin, de consolidare şi reorganizare. În acest articol am urmărit scopul de a aduce lumină asupra dezvoltării învăţământului în spaţiul carpato-danubiano-pontic de la originile sale până la începuturile anilor 90, de a trece în revistă cele mai marcante evenimente în acest domeniu şi de a specifica acţiunile determinante ale unor activişti ce au pus bazele învăţământului românesc, au contribuit la dezvoltarea fructuoasă a acestuia. De asemenea, încercăm să denumim actele normative majore ce au marcat evoluţia învăţământului, formând baza lui legislativă. |
||||||
Cuvinte-cheie instrucţie naţională, şcoală ţinutală, şcoală episcopală, şcoală domnească, şcoală orăşenească, academie |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Parhomenco, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dezvoltarea învăţământului în spaţiul Carpato-Danubiano-Pontic </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>instrucţie naţională</subject> <subject>şcoală ţinutală</subject> <subject>şcoală episcopală</subject> <subject>şcoală domnească</subject> <subject>şcoală orăşenească</subject> <subject>academie</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-04-02</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În orice ţară, dezvoltarea învăţământului cunoaşte, la fel ca şi alte fenomene sociale, perioade de glorie, de declin, de consolidare şi reorganizare. În acest articol am urmărit scopul de a aduce lumină asupra dezvoltării învăţământului în spaţiul carpato-danubiano-pontic de la originile sale până la începuturile anilor 90, de a trece în revistă cele mai marcante evenimente în acest domeniu şi de a specifica acţiunile determinante ale unor activişti ce au pus bazele învăţământului românesc, au contribuit la dezvoltarea fructuoasă a acestuia. De asemenea, încercăm să denumim actele normative majore ce au marcat evoluţia învăţământului, formând baza lui legislativă.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In every state, the development of education encounters periods of glory, of decay, of consolidation and organization, as well as other social phenomenons. Thus, this article tends to bring some light on the development of education in the Carpatho-Danubiano-Pontic space, starting with its origins until the beginnings of the 90s, we review the most notable events in this field, and list the actions of important activists which founded the education on this territory. Also, in this articel we try to name the major normative statutes which determined the evolution of education, thus consolidating its legislative basis.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>