Repere teoretico-metodologice de evaluare în contextul competenţelor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
986 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 14:32
SM ISO690:2012
NASTAS, Svetlana, ISAC, Alionuşca. Repere teoretico-metodologice de evaluare în contextul competenţelor . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 45-51. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Repere teoretico-metodologice de evaluare în contextul competenţelor

Pag. 45-51

Nastas Svetlana, Isac Alionuşca
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2014


Rezumat

În articol sunt puse în evidenţă unele aspecte ale evaluării rezultatului şcolar în învăţământul preuniversitar vizualizate din perspectiva cadrului didactic căruia i se solicită abilităţi de evaluator. Sunt enunţate impedimentele cu care se confruntă un profesor evaluator în clasa de elevi şi se propun soluţii sintetizate în direcţii orentative: dezvoltarea şi alegerea metodelor de evaluare; colectarea informaţiei de evaluare; notarea performanţelor obţinute de elevi; rezumarea şi interpretarea rezultatelor; raportarea constatării rezultatelor de evaluare. O asemenea abordare vine în sprijinul unui învăţământ eficient şi de calitate în vederea realizării competenţelor.

Cet article vise les aspects de l’évaluation des apprentissages (résultat scolaire) dans l’enseignement préuniversitaire par rapport au cadre didactique qui doit y prouver des abilités d’évaluateur. Il contient des balises sur les situations d’apprentissage et d’évaluation, il présente également des sollutions synthétisées dans des directions orientatives: développement et sélection des méthodes d’évaluation, recueuille des informations, appréciation des performances obtenues par les élevès, résumé et interprétation des résultats, présentation des réalisations constatés comme résultat de l’évaluation. Ce traitement du problème vient dans le support d’un enseignement efficace et calitatif par approche des compétences.

Cuvinte-cheie
evaluarea competenţelor, metode de evaluare,

evaluarea rezultatului şcolar