Numele: marcă în configurarea şi„distanţarea” identităţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
927 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 11:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1'373.23 (26)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
SM ISO690:2012
RĂILEANU, Viorica. Numele: marcă în configurarea şi„distanţarea” identităţii. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2011, nr. 4(23), pp. 120-123. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 4(23) / 2011 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Numele: marcă în configurarea şi„distanţarea” identităţii
CZU: 811.135.1'373.23

Pag. 120-123

Răileanu Viorica
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Anthroponomy, the science that studies personal names (surnames, first names, farther names, mother names, nicknames, pseudonyms) is one of the most important, if not the primary “source” of a nation’s identity. Anthroponomical system acts as an interface of self-defi nition images and representations which, reported to the specific context in which they took birth, turn into marks of identity, illustrating the economic and social reality, customs, traditions, the level of culture, religion, likes and dislikes at a certain moment or in a certain period of time. Perpetuation of national anthroponomy ought to become a priority for each generation in order to preserve our national identity.