Repere psihopedagogice ale procesului evaluativ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1535 70
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 12:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.015.3 (59)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
STRATAN, Victoria. Repere psihopedagogice ale procesului evaluativ. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 4(40), pp. 36-41. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(40) / 2013 / ISSN 1811-5470

Repere psihopedagogice ale procesului evaluativ
CZU: 373.3.015.3

Pag. 36-41

Stratan Victoria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 ianuarie 2014


Rezumat

Articolul reuneşte o serie de reflecţii privind demersurile psihopedagogice ale procesului evaluativ la treapta învăţământului primar. Acest articol este configurat de două dimensiuni complementare şi indisolubile: dimensiunea psihopedagogică, care face referire la subiectul evaluat – elevul de vârstă şcolară mică, şi dimensiunea evaluarea şcolară, care face referire la situaţiile evaluative. În demersurile noastre reflexive, argumentative articulate în acest articol, am urmărit să oglindim în special problemele de ordin psihopedagogic ce apar în procesul evaluativ şi să oferim soluţii didactice viabile.

The article brings together a series of reflections on the psycho-pedagogical approaches of the evaluative process at the elementary education stage. This article is configured by two complementary dimensions: psycho-pedagogical dimension, which refers to the evaluated subject – an elementary school student, and school evaluation dimension, which refers to evaluative situations. In our reflective efforts, we particularly aimed to present psycho-pedagogical issues that arise in the process of evaluation, and to deliver viable didactic solutions.

Cuvinte-cheie
evaluare, metacogniţie, competenţă, autoevaluare, evaluare formatoare, vârsta școlară mică