Studierea patrimoniului cultural naţional în învăţământul istoric preuniversitar şi universitar din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1236 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-10 20:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[94+008](478) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Istoria Moldovei. Republica Moldova (67)
Istoria generală (3880)
SM ISO690:2012
URSU, Valentina. Studierea patrimoniului cultural naţional în învăţământul istoric preuniversitar şi universitar din Republica Moldova. In: Revistă de știinţe socioumane , 2013, nr. 1(23), pp. 35-41. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(23) / 2013 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Studierea patrimoniului cultural naţional în învăţământul istoric preuniversitar şi universitar din Republica Moldova
CZU: 37.016:[94+008](478)

Pag. 35-41

Ursu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 18 noiembrie 2013


Rezumat

The preservation of the cultural property inherited from ancestors and their exploitation for the benefit of the whole society is the duty of every nation and every citizen. This imperative of time can be achieved primarily through school and university research programs of national cultural heritage over the millennia and through training and development of skills for its protection and enhancement. In this study we analyze national heritage presentation in some sources for teaching at secondary education level, developed by teachers and scholars in Moldova in the last decade of the century XX - century XXI. Also, we a undertake a quick review of the culturological topics in several universities in the country.

Cuvinte-cheie
cultural heritage, cultural identity, manual, material cultural heritage, intangible cultural heritage