Esenţe conceptuale ale pedagogiei interculturale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
893 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-03 10:49
SM ISO690:2012
USACI, Doina. Esenţe conceptuale ale pedagogiei interculturale. In: La Francopolyphonie, 2012, nr. 2(7), pp. 309-313. ISSN 1857-1883.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
La Francopolyphonie
Numărul 2(7) / 2012 / ISSN 1857-1883

Esenţe conceptuale ale pedagogiei interculturale

Pag. 309-313

Usaci Doina
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

The present work is directed to the process of intercultural education, being generated by the new guidelines for the use of languages as means of socio-cultural integration in the context of both national and european. Intercultural pedagogy promotes the ability to identify and participate in different cultures and therefore facilitates both integration into society and social cohesion. Therefore, it must be educated to accept each other, and the difference, alteration is the source of creativity and wealth.In accordance with the Council of Europe ideas that we've mastered in the European Charter of multilingualism, the multilinguistic society (and multicultural) consists of individuals who are in the majority multilinguists or multilingual, unlike a multilingual company that may be composed of monolinguistic individuals, but the speakers of different languages.

Lucrarea de faţă vizează procesul de educaţie interculturală, fiind generată de noile orientări în procesul de valorificare a limbilor moderne ca unul dintre mijloacele de integrare socioculturală atât în context naţional, cât şi în cel european. Pedagogia interculturală promovează capacitatea de a te identifica şi de a participa la culturi diferite şi, în consecinţă, facilitează atât integrarea în societate, cât şi coeziunea socială. Prin urmare, trebuie educată acceptarea celuilalt, iar diferenţa, alteritatea reprezintă surse de creativitate şi de bogăţie. În conformitate cu ideile Consiliului Europei pe care ni le-am însuşit în Carta europeană a plurilingvismului, o societate plurilingvă (şi, implicit, pluriculturală) este alcătuită din indivizi care sunt în majoritate plurilingvi sau multilingvi, spre deosebire de o societate multilingvă care poate fi alcătuită din indivizi monolingvi, dar vorbitori de limbi diferite.

Cuvinte-cheie
Pedagogie interculturală; plurilingvism; societate interculturală, valori ale democraţiei, persoane plurilingve/ monolingve,

diferenţe culturale,

comunicare interculturală