Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
37 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-19 12:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
614.2:616.31 (13) |
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (882) |
Stomatologie. Cavitatea bucală. Gură. Boli ale gurii şi dinţilor (533) |
SM ISO690:2012 FALA, Valeriu, OJOVAN, Ala, GOBJILA, Valeriu, TINTIUC, Elena. Studiu de caz privind motivarea angajaților în acordarea asistenței stomatologice populației. In: Medicina stomatologică , 2024, nr. 1(66), pp. 22-23. ISSN 1857-1328. DOI: https://doi.org/10.53530/1857-1328.24.1.05 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Medicina stomatologică | ||||||
Numărul 1(66) / 2024 / ISSN 1857-1328 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.53530/1857-1328.24.1.05 | ||||||
CZU: 614.2:616.31 | ||||||
Pag. 22-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un management eficient reprezintă o artă, care constă în măiestria managerului de a aplica elementele științifice și a pune în valoare a unor aptitudini și calități manageriale cu efect creator și inovator. Persoanele de succes cu capacități de a-și transforma dorințele în rezultate bune sunt cei ce au învățat abilitatea de a se motiva. Scopul lucrării. Determinarea capacităților profesionale individuale și a psihologiei personale cu inițierea unor măsuri de motivare generale, aplicabile în acordarea serviciilor stomatologice populației. Material și Metode. Studiul motivației a angajaților în instituțiile stomatologice a fost realizat din punct de vedere al poziției ocupate în ierarhia conducerii: prima categorie – sunt cei care coordonează munca personalului executiv – șef de secție, șef de birou, manageri etc.; categoria a doua – șef de departament, asociație, directori ai instituțiilor medicale, care organizează, planifică, coordonează și controlează activitatea angajaților; categoria a treia – managerii cu capacități strategice în gestionarea serviciilor medicale. Examinarea posibilităților de motivare a evidențiat două modele: 1. Motivație materială – acordarea unui salariu de merit anual, premii trimestriale, stimulente etc; 2. Motivație nonmaterială – ambiționarea personalului pentru obținerea unor performanțe, inducerea satisfacției muncii în echipă, obținerea satisfacției profesionale personale etc. Rezultate. Analiza rezultatelor obținute demonstrează faptul, că ierarhia are un rol semnificativ în relațiile dintre angajați în instituțiile stomatologice. Relația șef-subaltern este una dintre cele mai importante și în cea mai mare măsură contribuie la realizarea obiectivelor instituției, în asigurarea și menținerea performanței la nivel individual și de colectiv. Este important de menționat, că rezultatul motivației se află în legătură directă cu satisfacția angajaților. Cele mai importante aspecte ale satisfacției evidențiate pot fi: independența gândirii și acțiunii, dezvoltarea personală, participarea la stabilirea scopurilor și obiectivelor etc. Demotivarea este un proces întâlnit în cadrul instituțiilor medicale și considerat ca unul dintre motivele de bază pentru care angajații nu-și realizează sarcinile. Astfel în activitatea managerială rațional este de a aplica următoarele tipuri de motivație – economică, profesională și psihologică, oferind posibilitatea realizării, prin unificarea eforturilor, a unor performanțe ce contribuie la îmbunătățirea serviciilor stomatologice acordate populației. Concluzii. Motivarea personalului studiată în cadrul instituțiilor publice este o temă foarte interesantă, deoarece instrumentele de motivare sunt limitate, iar sistemul de salarizare este rigid și fix. |
||||||
Cuvinte-cheie management, motivaţie, performanțe, stomatologie, satisfacţie, management, motivation, performance, dentistry, satisfaction |
||||||
|