Articolul precedent |
Articolul urmator |
13 0 |
SM ISO690:2012 MARJIN, Serghei. Rolul educativ al filosofiei - Constantin Radulescu-motru. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor și studenţilor, Ed. 1, 8-10 decembrie 2011, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura UTM, 2011, Vol.1, pp. 194-197. ISBN 978-9975-45-208-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor și studenţilor Vol.1, 2011 |
||||||
Conferința "Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor și studenţilor" 1, Chișinău, Moldova, 8-10 decembrie 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 194-197 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tema care va fi abordată este strict ilustrativă şi are ca scop evidenţierea rolului educativ al filosofiei. Întreaga lucrare reprezintă o analiză a articolului lui Constantin Rădulescu-Motru prin exemplificări şi adaosuri de explicaţii in conexiune cu tema studiată. Pentru a executa o analiză cât mai eficientă care cel puţin ar avea potenţialul de a fi adevăr, se va recurge la unele noţiuni fundamentale, care de altfel reprezintă baza, substratul filosofiei propriu-zise. Lucrarea conţine exemple, comparaţii şi asocieri care sunt utilizate cu scopul de a prezenta problema educaţiei cât mai accesibil. Reliefarea rolului educativ al filosofiei are ca piloni concluziile trase în urma analizei făcute din punct de vedere al problematicii pedagocice, a esenţei umane şi a divergenţelor conceptuale care sunt percepute implicit ca fiind atributele indivizilor din socium. Va fi cercetată influenţa reciprocă a filosofiei şi educaţiei asupra mentalitaţii umane, legătura dintre toţi factorii care exercită un anumit impact asupra personalitaţii omului, indemnând-l spre a-şi crea inconştient sau conştient o gândire anumită. |
||||||
Cuvinte-cheie filosofie, educaţie, personalitate, cultură, înţelepciune, mentalitate, greşeli, cadre didactice |
||||||
|