Leadershipul educațional incluziv: deschideri și oportunități
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
6 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.01 (52)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, TURCEAC, Svetlana. Leadershipul educațional incluziv: deschideri și oportunități. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 1, 21 octombrie 2024, Chisinau. Comrat: "A&V Poligraf", 2024, Vol.2, pp. 25-30. ISBN 978-9975-83-296-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2024
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2024

Leadershipul educațional incluziv: deschideri și oportunități

CZU: 376.01

Pag. 25-30

Goraş-Postică Viorica1, Turceac Svetlana2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2024


Rezumat

Our study includes highlights drawn from a longitudinal qualitative research conducted within a postdoctoral program on the universal competencies needed for school managers and teaching staff working in an inclusive school. Based on national and international normative acts, inclusive leadership should fall within the parameters of quality education, respecting the rights of children with special educational needs and ensuring their effective integration into society.

Cuvinte-cheie
inclusive education, inclusive leadership, inclusive educational environment, open and tolerant attitude, educational partnerships