Profesorul și formarea culturii morale la elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
47 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (507)
Organizarea instruirii (560)
SM ISO690:2012
BUNDĂ, Carmen. Profesorul și formarea culturii morale la elevi. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 67-71. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11052965
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Profesorul și formarea culturii morale la elevi

The Teacher and the Development of Moral Culture in Students

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.11052965
CZU: 37.091

Pag. 67-71

Bundă Carmen
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Formarea conștiinței morale și a comportamentului moral al copiilor începe în familie și continuă în școală sub îndrumarea atentă a personalului didactic. Unul dintre principalii factori de succes în procesul instructiv-educativ este aptitudinea pedagogică. Relațiile profesor-școală se formează într-o rețea de interdependențe. Relațiile informaționalcognitive și relațiile afective sunt subordonate relației management-influență. Relațiile informațional-cognitive, precum și cele afective dintre profesor și elev se stabilesc cu scopul de a determina modificări de comportament sau de stabilizare a unor trăsături de caracter.

The development of children’s moral conscience and moral behavior begins in the family and continues in school under the careful guidance of teachers. One of the main success factors in the instructional-educational process is pedagogical aptitude. Teacher-school relations are formed in a network of interdependencies. Informational-cognitive relations and affective relations are subordinated to the management-influence relation. Informational-cognitive, as well as affective relations between teacher and student are established with the aim of causing changes in behavior or stabilizing certain character traits.

Cuvinte-cheie
educaţie morală, profesor, competenţă, stil pedagogic,

moral education, teacher, competence, pedagogical style