Activitatea experențială de cercetare la baza formării abilităților de cercetare la copii de vârstă preșcolară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
68 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.025 (10)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
STOICA (BOLTAȘU), Georgiana. Activitatea experențială de cercetare la baza formării abilităților de cercetare la copii de vârstă preșcolară. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 180-185. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Activitatea experențială de cercetare la baza formării abilităților de cercetare la copii de vârstă preșcolară

CZU: 373.2.025

Pag. 180-185

Stoica (Boltașu) Georgiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

În acest articol sunt descrise aspecte ale activității de cercetare la copii de 5-6 ani în contextul educației pentru mediu. Inițial a fost identificat instrumentarul de diagnostic și criteriile de evaluare a abilităților de cercetare la preșcolari (capacitatea de a vedea problema, de a pune întrebări, de a prezenta ipoteze, definirea conceptelor, clasificarea obiectelor/fenomenelor, observarea și compararea, efectuarea experimentelor, concluzionare și argumentare). A fost elaborat un algoritm metodologic al activităților experențiale. Ca rezultat al aplicării s-a constatat îmbunătățire performanțelor copiiilor lotului experimental, fapt vizat rezultatele cantitative și calitative la reprezentanții grupului experimental.

This article describes aspects of research activities for 5-6 year olds in the context of environmental education. Initially, the diagnostic tools and assessment criteria for research skills in preschoolers were identified (the ability to identifya problem, ask questions, present hypotheses, define concepts, classify objects/phenomena, observe and compare, perform experiments, conclude and reasoning). A methodological algorithm forexperiential activities was developed. As a result of its implementation, improvements in the performance of the children in the experimental group were observed, both in terms of quantitative and qualitative outcomes.

Cuvinte-cheie
copii, abilităţi, cercetare, activitate experențială,

children, skills, research, experiential activity