Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-31 22:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:159.9 (14) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2130) |
Psihologie (3512) |
![]() CHIRIAC (DABIJA), Laura. Managerierea situaţiilor conflictuale la nivelul clasei de elevi din învăţământul primar. In: Univers Pedagogic, 2024, nr. 1(81), pp. 108-111. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(81) / 2024 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.14 | ||||||
CZU: 373.3:159.9 | ||||||
Pag. 108-111 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol se prezintă managerierea şi gestionarea situaţiilor conflictuale ce constituie unele dintre cele mai grele teste de abilitate şi deontologie profesională, dat fiind că o situaţie conflictuală are implicaţii atât asupra canalelor de comunicare, cât şi asupra mediului în care evoluează elevii. Problematica managementului educațional are o semnificație deosebită în contextul societății moderne constituită dintr-un ansamblu de organizaţii care reglementează sau facilitează aproape toate aspectele existenţei umane. În acest context, este tot mai larg acceptată ideea că școala trebuie analizată ca un tip complex de organizație, un sistem cu un set de obiective proprii, cu o anume distribuire a puterii și autorității, cu funcții și responsabilități specifice, format din părţi integrate necesare care-i permit să funcționeze în încercarea de a-și îndeplini obiectivele. |
||||||
Cuvinte-cheie management, conflict, comunicare, abilităţi, activităţi, atitudini pozitive, management, conflict, communication, skills, activities, positive attitudes |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Chiriac (Dabija), L.</dc:creator> <dc:date>2024-04-24</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În acest articol se prezintă managerierea şi gestionarea situaţiilor conflictuale ce constituie unele dintre cele mai grele teste de abilitate şi deontologie profesională, dat fiind că o situaţie conflictuală are implicaţii atât asupra canalelor de comunicare, cât şi asupra mediului în care evoluează elevii. Problematica managementului educațional are o semnificație deosebită în contextul societății moderne constituită dintr-un ansamblu de organizaţii care reglementează sau facilitează aproape toate aspectele existenţei umane. În acest context, este tot mai larg acceptată ideea că școala trebuie analizată ca un tip complex de organizație, un sistem cu un set de obiective proprii, cu o anume distribuire a puterii și autorității, cu funcții și responsabilități specifice, format din părţi integrate necesare care-i permit să funcționeze în încercarea de a-și îndeplini obiectivele.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>This article presents the management and management of conflict situations, which constitute some of the hardest tests of ability and professional ethics, given that a conflict situation has implications both on the communication channels and on the environment in which the participants evolve. The issue of educational management has a special significance in the context of modern society, made up of a set of organizations that regulate or facilitate almost all aspects of human existence. In this context, the idea is increasingly accepted that the school must be analyzed as a complex type of organization, a system with a set of its own objectives, with a certain distribution of power and authority, with specific functions and responsibilities, made up of necessary integrated parts which enable it to function in an attempt to achieve its objectives.</p></dc:description> <dc:identifier>10.52387/1811-5470.2024.1.14</dc:identifier> <dc:source>Univers Pedagogic 81 (1) 108-111</dc:source> <dc:subject>management</dc:subject> <dc:subject>conflict</dc:subject> <dc:subject>comunicare</dc:subject> <dc:subject>abilităţi</dc:subject> <dc:subject>activităţi</dc:subject> <dc:subject>atitudini pozitive</dc:subject> <dc:subject>management</dc:subject> <dc:subject>conflict</dc:subject> <dc:subject>communication</dc:subject> <dc:subject>skills</dc:subject> <dc:subject>activities</dc:subject> <dc:subject>positive attitudes</dc:subject> <dc:title>Managerierea situaţiilor conflictuale la nivelul clasei de elevi din învăţământul primar</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>