Articolul precedent |
Articolul urmator |
79 0 |
SM ISO690:2012 AFANAS, Dorin, CURCOVSCHI, Ana, NIȚICA, Ludmila. Probleme cu caracter aplicativ în studierea matematicii . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 17 decembrie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2020, pp. 91-101. ISBN 978-9975-88-074-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2020 | ||||||
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice" Cahul, Moldova, 17 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 91-101 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este cunoscut faptul, că matematica ca și orice altă știință studiază realitatea obiectivă. Ea s-a născut din practica umană și s-a dezvoltat treptat, răspunzând diferitelor probleme ale acesteia. Izvorul viabilității matematicii constă în faptul că noțiunile și concluziile ei, cu tot caracterul lor abstract, își au rădăcinile în realitate și-și găsesc aplicații largi în alte științe, în tehnică, în viața cotidiană. Una din trăsăturile caracteristice ale matematicii constă în faptul că sfera aplicațiilor ei este extrem de largă. Este cu totul remarcabilă constatarea că până și cele mai abstracte construcții ale matematicii, apărute în cadrul ei propriu, fără impulsuri directe din partea științelor naturii sau a tehnicii, își găsesc aplicații fecunde în practică. În lucrare sunt cercetate probleme cu conținut cotidian, exemple de aplicații deosebit de importante ale matematicii în științele exacte, sunt cercetate obiectivele care trebuie atinse în procesul legăturii dintre învățământul matematic teoretic și practica cotidiană, sunt stabilite cerințele față de problemele cu caracter aplicativ, etc. |
||||||
Cuvinte-cheie învățământ matematic, problemă, caracter aplicativ, obiective, cerinţe, mathematics education, problem, applicability, objectives, requirements |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-202482</cfResPublId> <cfResPublDate>2020</cfResPublDate> <cfStartPage>91</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-88-074-9</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/202482</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Probleme cu caracter aplicativ în studierea matematicii </cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>învățământ matematic; problemă; caracter aplicativ; obiective; cerinţe; mathematics education; problem; applicability; objectives; requirements</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Este cunoscut faptul, că matematica ca și orice altă știință studiază realitatea obiectivă. Ea s-a născut din practica umană și s-a dezvoltat treptat, răspunzând diferitelor probleme ale acesteia. Izvorul viabilității matematicii constă în faptul că noțiunile și concluziile ei, cu tot caracterul lor abstract, își au rădăcinile în realitate și-și găsesc aplicații largi în alte științe, în tehnică, în viața cotidiană. Una din trăsăturile caracteristice ale matematicii constă în faptul că sfera aplicațiilor ei este extrem de largă. Este cu totul remarcabilă constatarea că până și cele mai abstracte construcții ale matematicii, apărute în cadrul ei propriu, fără impulsuri directe din partea științelor naturii sau a tehnicii, își găsesc aplicații fecunde în practică. În lucrare sunt cercetate probleme cu conținut cotidian, exemple de aplicații deosebit de importante ale matematicii în științele exacte, sunt cercetate obiectivele care trebuie atinse în procesul legăturii dintre învățământul matematic teoretic și practica cotidiană, sunt stabilite cerințele față de problemele cu caracter aplicativ, etc.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>It is well known that mathematics, like any other science, studies objective reality. It was born out of human practice and gradually developed, responding to its various problems. The source of the viability of mathematics consists in the fact that its notions and conclusions, with all their abstract character, have their roots in reality and find wide applications in other sciences, in technique, in everyday life. One of the characteristic features of mathematics is that its scope is extremely wide. It is quite remarkable to find that even the most abstract constructions of mathematics, which appeared within it, without direct impulses from the natural sciences or technology, find fruitful applications in practice.The paper researches problems with everyday content, examples of particularly important applications of mathematics in the exact sciences, researches the objectives to be achieved in the process of linking theoretical mathematics education and daily practice, sets requirements for application problems, etc.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-683</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-86535</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-86540</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-683</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-683-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Afanas</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Dorin</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-86535</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-86535-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Curcovschi</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-86540</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-86540-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Nitica</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ludmila</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>