Articolul precedent |
Articolul urmator |
120 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
130.2:008:001:061.1(100) (1) |
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171) |
Civilizație. Cultură. Progres (820) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1394) |
Organizații guvernamentale și tipuri de cooperare (407) |
SM ISO690:2012 DASCĂLU, Ileana. Culturᾰ şi dezvoltare: cȃteva reflecţii privind agenda unesco mondiacult. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe umanistice și sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SUS, pp. 23-29. ISBN 978-9975-62-687-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrare prin cercetare și inovare. SUS, 2023 |
||||||
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare." Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 130.2:008:001:061.1(100) | ||||||
Pag. 23-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The MONDIACULT conference organized by UNESCO in 2022 made the promotion of “culture as a global public good” a priority of the international public policy agenda. This article aims to explore the meanings and implications of this interpretation of culture by focusing on the link between culture and development, with the help of Appadurai’s analysis of the „cultures of aspiration”. It concludes by arguing that genuine support for culture in the future should also give priority to education in the humanities, as these continue to be essential for our sensitivity to culture and critical thinking. |
||||||
Cuvinte-cheie culture, education, public good, sustainable development, humanities, cultură, educaţie, bun public, dezvoltare sustenabilă, discipline umaniste |
||||||
|