Culturᾰ şi dezvoltare: cȃteva reflecţii privind agenda unesco mondiacult
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
120 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
130.2:008:001:061.1(100) (1)
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171)
Civilizație. Cultură. Progres (820)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1394)
Organizații guvernamentale și tipuri de cooperare (407)
SM ISO690:2012
DASCĂLU, Ileana. Culturᾰ şi dezvoltare: cȃteva reflecţii privind agenda unesco mondiacult. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe umanistice și sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SUS, pp. 23-29. ISBN 978-9975-62-687-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare și inovare.
SUS, 2023
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare."
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023

Culturᾰ şi dezvoltare: cȃteva reflecţii privind agenda unesco mondiacult

Culture and development: a few reflections on the unesco-mondiacult agenda

CZU: 130.2:008:001:061.1(100)

Pag. 23-29

Dascălu Ileana
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2024


Rezumat

The MONDIACULT conference organized by UNESCO in 2022 made the promotion of “culture as a global public good” a priority of the international public policy agenda. This article aims to explore the meanings and implications of this interpretation of culture by focusing on the link between culture and development, with the help of Appadurai’s analysis of the „cultures of aspiration”. It concludes by arguing that genuine support for culture in the future should also give priority to education in the humanities, as these continue to be essential for our sensitivity to culture and critical thinking.

Conferinţa MONDIACULT, organizată de UNESCO în 2022, a stabilit ca prioritate a politicilor publice internaţionale promovarea culturii „ca bun public global”. Acest articol îşi propune să exploreze sensurile şi implicaţiile acestei interpretări a culturii, concentrându-se asupra legăturii dintre cultură şi dezvoltare cu ajutorul analizei lui Appadurai privind „culturile care încurajează aspiraţiile”. Articolul va argumenta, în final, că, pentru a susţine în mod real cultura în societatea viitorului ar trebui să dăm prioritate şi educaţiei umaniste, întrucât disciplinele umaniste continuă să joace un rol esenţial în formarea sensibilităţii faţă de cultură şi a gândirii critice.

Cuvinte-cheie
culture, education, public good, sustainable development, humanities,

cultură, educaţie, bun public, dezvoltare sustenabilă, discipline umaniste