Strategii eficientede combatere a comportamentului asociat bullyingului la copiii de vârstă școlarămică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
94 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 16:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.015.3+316.614+159.922.7 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143)
Psihologie socială (1002)
Psihologie (3516)
SM ISO690:2012
LIȚĂ, Andreea-Monica, LIȚĂ, Andreea-Monica. Strategii eficientede combatere a comportamentului asociat bullyingului la copiii de vârstă școlarămică . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 186-192. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Strategii eficientede combatere a comportamentului asociat bullyingului la copiii de vârstă școlarămică

Effective strategiesto combat the behavior associated with bullying in early school-age children

CZU: 373.015.3+316.614+159.922.7

Pag. 186-192

Liță Andreea-Monica12, Liță Andreea-Monica12
 
1 Scoala gimnaziala Nr.1, Ciorogarla, Ilfov,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2024


Rezumat

În acest articol am prezentat aspecte caracteristice comportamentului asociat bullyingului la copiii de vârstă școlară mică, precum și diferite strategii de intervenție și prevenire a acestui comportament. Bullyingul prezintă o problemă cu care se confruntă multe state ale lumii, statisticile europene plasând țara noastră pe primele locuri în privința incidenței agresiunilor manifestate prin toate formele sale. Bullyingul în școli reprezintă un fenomen îngrijorător cu impact negativ, una dintre cele mai mari amenințări la adresa dezvoltării educaționale și personale a copiilor. Victimele agresiunilor provin din toate categoriile sociale, din fiecare școală, loc de joacă și platformă online. Evoluția periculoasă a fenomenului bullying din ultimele decenii a atras din ce în ce mai mult atenția publică, a părinților, educatorilor, inclusiv a specialiștilor și cercetătorilor din domeniul sănătății mintale. Faptul că bullyingul ilustrează o formă unică și complexă de agresiune interpersonală necesită implementarea anumitor strategii de recunoaștere, intervenție și prevenire a acestui comportament. Este absolut necesar ca programele de prevenire a hărțuirii utilizate să dea dovadă de eficiență, să reprezinte un răspuns la nevoile autentice ale copiilor, pe de o parte, și la nevoile cadrelor didactice, pe de altă parte, de a avea un cadru metodologic eficient pentru o mai bună înțelegere a fenomenului. Chiar dacă nu există o soluție magică împotriva bullyingului, putem combate acest fenomen printr-o gamă de inițiative și instrumente și, mai ales adoptând o multitudine de strategii pro-active, rezultatul fiind asigurarea unui climat educațional pozitiv, precum și dezvoltarea armonioasă fizică și psihică a copiilor.

In this article I have presented characteristic aspects of the behavior associated with bullying in children of young school age, as well as different strategies for intervention and prevention of this behavior. Bullying presents a problem faced by many states of the world, European statistics placing our country in the first places regarding the incidence of aggression manifested in all its forms. Bullying in schools is a worrying phenomenon with a negative impact, one of the biggest threats to the educational and personal development of children. Victims of bullying come from all walks of life, from every school, playground and online platform. The dangerous evolution of the bullying phenomenon in recent decades has increasingly attracted the attention of the public, parents, educators, including specialists and researchers in the field of mental health. The fact that bullying illustrates a unique and complex form of interpersonal aggression requires the implementation of certain strategies to recognize, intervene and prevent this behavior. It is absolutely necessary that the bullying prevention programs used show efficiency, represent a response to the authentic needs of children, on the one hand, and to the needs of teachers, on the other hand, to have an effective methodological framework for a better understanding of the phenomenon. Even if there is no magic solution against bullying, we can combat this phenomenon through a range of initiatives and tools and especially by adopting a multitude of pro-active strategies, the result being the provision of a positive educational climate, as well as the harmonious physical and mental development of the children.

Cuvinte-cheie
bullying, şcoală, strategii, copii, profesor,

bullying, school, Strategies, children, teacher