Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 16:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015.3+316.614+159.922.7 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143) |
Psihologie socială (1002) |
Psihologie (3516) |
![]() LIȚĂ, Andreea-Monica, LIȚĂ, Andreea-Monica. Strategii eficientede combatere a comportamentului asociat bullyingului la copiii de vârstă școlarămică . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 186-192. ISBN 978-630-6637-04-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024 | ||||||
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare" Buzău, Moldova, 16 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.015.3+316.614+159.922.7 | ||||||
Pag. 186-192 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol am prezentat aspecte caracteristice comportamentului asociat bullyingului la copiii de vârstă școlară mică, precum și diferite strategii de intervenție și prevenire a acestui comportament. Bullyingul prezintă o problemă cu care se confruntă multe state ale lumii, statisticile europene plasând țara noastră pe primele locuri în privința incidenței agresiunilor manifestate prin toate formele sale. Bullyingul în școli reprezintă un fenomen îngrijorător cu impact negativ, una dintre cele mai mari amenințări la adresa dezvoltării educaționale și personale a copiilor. Victimele agresiunilor provin din toate categoriile sociale, din fiecare școală, loc de joacă și platformă online. Evoluția periculoasă a fenomenului bullying din ultimele decenii a atras din ce în ce mai mult atenția publică, a părinților, educatorilor, inclusiv a specialiștilor și cercetătorilor din domeniul sănătății mintale. Faptul că bullyingul ilustrează o formă unică și complexă de agresiune interpersonală necesită implementarea anumitor strategii de recunoaștere, intervenție și prevenire a acestui comportament. Este absolut necesar ca programele de prevenire a hărțuirii utilizate să dea dovadă de eficiență, să reprezinte un răspuns la nevoile autentice ale copiilor, pe de o parte, și la nevoile cadrelor didactice, pe de altă parte, de a avea un cadru metodologic eficient pentru o mai bună înțelegere a fenomenului. Chiar dacă nu există o soluție magică împotriva bullyingului, putem combate acest fenomen printr-o gamă de inițiative și instrumente și, mai ales adoptând o multitudine de strategii pro-active, rezultatul fiind asigurarea unui climat educațional pozitiv, precum și dezvoltarea armonioasă fizică și psihică a copiilor. |
||||||
Cuvinte-cheie bullying, şcoală, strategii, copii, profesor, bullying, school, Strategies, children, teacher |
||||||
|