Strategii specifice învățării și educației nonformale a adulților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
86 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 10:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.02 (4)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
ŞEVCIUC, Maia, REABOI-PETRACHI, Viorica. Strategii specifice învățării și educației nonformale a adulților. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 108-114. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Strategii specifice învățării și educației nonformale a adulților

Strategies specific to learning and nonformal education of adults

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_16
CZU: 374.7.02

Pag. 108-114

Şevciuc Maia, Reaboi-Petrachi Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

În acest articol sunt elucidate influențele educației nonformale din perspectiva strategiilor specifice învățării și educației. Învățarea și educația nonformală a adulților este considerată un proces continuu de oportunităţi flexibile de învăţare, esenţial pentru a sprijini competitivitatea în contextul unei economii globale a cunoaşterii bazată pe tehnologie. Educaţia nonformală este alternativa învăţământului public, înregistrând o evoluţie durabilă, începând cu primele cercuri, academii populare şi finalizând cu programe instituţionale finanţate de Uniunea Europeană. Caracteristicile de bază ale învăţării adulţilor completează paleta cu indicații concrete pentru desfășurarea eficiență și activă a procesului în context nonformal. În același context strategiile de educaţie nonformală contribuie la dezvoltarea abilităților adulților în a-şi organiza activ propriul proces de învăţare.

In this article, the influences of non-formal education are elucidated from the perspective of specific learning and education strategies. Adult learning and non-formal education is considered a continuous process of flexible learning opportunities, essential to support competitiveness in the context of a technology-based global knowledge economy. Non-formal education is an alternative to public education, registering a sustainable evolution, starting with the first circles, popular academies and ending with institutional programs financed by the European Union. The basic characteristics of adult learning complete the palette with concrete indications for the effective and active development of the process in a non-formal context. In the same context, non-formal education strategies contribute to the ability of adults to organize and actively participate in their own learning process

Cuvinte-cheie
metode didactice, Tehnici didactice, strategii didactice, tehnologii didactice, învăţare, educație nonformală, educaţia adulţilor,

didactic methods, didactic techniques, didactic strategies, didactic technologies, learning, non-formal education, adult education