Articolul precedent |
Articolul urmator |
104 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 17:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.025 (4) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026) |
SM ISO690:2012 MARIN, Mariana. O posibilă metodologie de integrare curriculară prin activități STEM / STEAM/ STREAM în învățământul general. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 87-101. ISBN 978-9975-46-859-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023 | ||||||
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale" Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.5.025 | ||||||
Pag. 87-101 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul abordează importanța integrării STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică) și extinderea conceptului la STEAM (adăugând Arte) sau STREAM (inclusiv Citire-Scriere) în programa școlară. Abordarea STEM/STEAM/ STREAM promovează învățarea interdisciplinară, dezvoltarea gândirii critice, abilitățile de rezolvare a problemelor și creativitatea în rândul elevilor. Articolul oferă o analiză a evoluției conceptului STEM, evidențiind modul în care educația STEM a devenit un punct focal în programele școlare din întreaga lume. În plus, în articol se subliniază importanța încorporării artelor și a citirii-scrisului în această abordare, oferind argumente pentru dezvoltarea abilităților tehnice și științifice alături de abilitățile creative și de comunicare. În articol se evidențiază, de asemenea, exemple de țări care au adoptat cu succes educația STEM și promovează participarea egală a fetelor și băieților în domeniile STEM. De asemenea, în articol se subliniază importanța formării cadrelor didactice și a asigurării resurselor adecvate pentru implementarea cu succes a STEM/ STEAM/STREAM. Articolul oferă o serie de recomandări pentru implementarea conceptului STREAM la nivel de curriculum în învățământul din Republica Moldova, inclusiv evaluarea curriculumului actual, formarea cadrelor didactice, identificarea resurselor educaționale și promovarea proiectelor interdisciplinare. Monitorizarea și evaluarea continuă sunt subliniate pentru a asigura eficacitatea acestei abordări educaționale. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie integrată, strategii pedagogice, curriculum, STEM/ STEAM/ STREAM, rezolvare de probleme, inovare educațională, proiecte practice, educație stem în lume, integrated education, pedagogical strategies, curriculum, STEM/ STEAM/ STREAM, solving problems, Educational innovation, practical projects, stem education in the world |
||||||
|