Managementul situațiilor de conflict în rândul profesorilor, părinților și elevilor acestora
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
89 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 23:21
SM ISO690:2012
MIHĂILESCU, Natalia. Managementul situațiilor de conflict în rândul profesorilor, părinților și elevilor acestora. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2023, nr. 2(18), pp. 183-200. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(18) / 2023 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Managementul situațiilor de conflict în rândul profesorilor, părinților și elevilor acestora

Management of conflict situations among teachers, parents and their students


Pag. 183-200

Mihăilescu Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2024


Rezumat

Viața apare de obicei în spații în care reprezentanții diferitelor generații sunt dispuși sau nu doresc să se întâlnească în lupta pentru afirmare. Credem că problema eternă a conflictului dintre profesori, părinți și elevi este un subiect fierbinte și suntem foarte interesați de profesorii care contribuie la educația copiilor. Toată lumea se naște într-un mediu familial și/ sau social. El și-a pus amprenta în acest mediu de-a lungul vieții sale și este de obicei afectat de regulile de formare a acestuia. Cu toate acestea, și-a dat seama că, în comparație cu persoanele în vârstă, are idei diferite, haine diferite și un domeniu de interese unic. Vrea să își organizeze relația cu ceilalți într-un mod diferit și are propriile sale criterii și metode de selecție. Recunoașteți și explicați realitatea. De aici și diferența dintre generații. Atâta timp cât există contradicții sociale și politice în societate atunci când facem alegeri și luăm decizii, diferite credințe vor intra în conflict, iar motivele sunt opuse, atunci vor exista conflicte. Conflictul dintre elevi este un fenomen natural. Soluțiile lor au un efect benefic asupra relației dintre părțile la conflict și personalitățile lor. Cu toate acestea, este important să se ia în considerare vârsta atunci când se modelează personalitatea viitorilor tineri și este promt să se intervină în timp util și să se formeze abilități constructive de soluționare a conflictelor în rândul profesorilor, părinților și elevilor.

Life usually occurs in spaces where representatives of different generations are willing or unwilling to meet in the struggle for affirmation. We believe that the eternal problem of conflict between teachers, parents and students is a hot topic, and we are very interested in teachers who contribute to the education of children. Everyone is born into a family and/or social environment. He has made his mark in this environment throughout his life and is usually affected by the rules of its formation. However, he realized that compared to older people, he has different ideas, different clothes and a unique field of interests. He wants to organize his relationship with others in a different way and has his own selection criteria and methods. Acknowledge and explain the reality. Hence the generation gap. As long as there are social and political contradictions in society when we make choices and decisions, different beliefs will conflict, and motives are opposed, then there will be conflict. Conflict between students is a natural phenomenon. Their solutions have a beneficial effect on the relationship between the parties to the conflict and their personalities. However, it is important to consider age when shaping the personality of future youth, and it is important to intervene early and build constructive conflict resolution skills among teachers, parents, and students.

Cuvinte-cheie
managementul conflictelor, comunicare eficientă, profesionalizm, critică, motivare etc,

conflict management, effective communication, professionalism, criticism, motivation, etc