Articolul precedent |
Articolul urmator |
102 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 12:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:159.94 (6) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Strategii de securizare psihologică a elevilor expuși didactogeniei: depatologizarea atitudinii față de învățare . In: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză, 22 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 114-123. ISBN 978-9975-46-824-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză 2023 | ||||||
Conferința "Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză" Chişinău, Moldova, 22 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3:159.94 | ||||||
Pag. 114-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Incapacitatea cadrelor didactice de a fi pe potriva normelor de organizare și desfășurare a procesului de instruire atrage după sine negativizarea atitudinii pe care discipolii acestora o au față de învățare. Probele pe care au reușit să le înregistreze, până în prezent, specialiștii din domeniu atestă că, de regulă, apariția genului vizat de negativizare este legată de situațiile în care comportamentul profesional inadecvat al cadrelor didactice are ca finalitate profilarea stărilor de fobie indusă în clasă, de anxietate indusă în clasă, de frustrare indusă în clasă, de depresie indusă în clasă sau/și a stării de nevroză indusă în clasă. De îndată ce își fac apariția, stările avute în vedere se impun în calitate de factori care afectează dispoziția de muncă și rezistența la efort. Într-un asemenea caz, elevilor le va fi extrem de greu – sau chiar imposibil - să efectueze o activitate plină de satisfacție, rapidă și de bună calitate. Atitudinea lor față de învățare va degrada semnificativ, transformându-se într-un soi de poziționare care va minimiza - sau chiar va exclude – ideea potrivit căreia lucrurile care vizează dobândirea de cunoștințe, competențe și aptitudini trebuie făcute cu abnegație și plăcere, din convingere și din proprie inițiativă, în mod conștiincios și cu multă sârguință. |
||||||
Cuvinte-cheie didactogenie, patologizarea atitudinii fașă de învățare, fobie indusă în clasă, anxietate indusă în clasă, frustrare indusă în clasă, depresie indusă în clasă, nevroză indusă în clasă, efecte somato-fiziologice, didactogeny, pathologizing the attitude towards learning, classroom-induced phobia, classroom-induced anxiety, classroom-induced frustration, classroom-induced depression, classroom-induced neurosis, somato-physiological effects |
||||||
|