Securizarea psihologică a elevilor prin exercitarea modelării versus formării gândirii științifice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
95 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 13:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.955:001:37.025 (1)
Psihologie (3398)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1392)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Securizarea psihologică a elevilor prin exercitarea modelării versus formării gândirii științifice . In: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză, 22 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 109-113. ISBN 978-9975-46-824-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză 2023
Conferința "Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză"
Chişinău, Moldova, 22 iunie 2023

Securizarea psihologică a elevilor prin exercitarea modelării versus formării gândirii științifice

Psychological security of students through modeling exercises versus scientific thinking training

CZU: 159.955:001:37.025

Pag. 109-113

Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2024


Rezumat

Acest articol descrie posibilitatea integrării gândirii științifice în sistemul de formare al elevului prin modelarea gândirii științifice ce ar permite din punct de vedere al securității psihologice o mai bună consolidare a rezistenței față de factorii de amenințare din exterior prin orientarea spre un mediu sigur care ar încuraja exprimarea ideilor și dezvoltarea abilităților de ceretare. Importanța securității psihologice în mediul educațional este în creștere, având un impact semnificativ asupra sănătății mentale și capacității de gestionare a provocărilor moderne. Gândirea științifică poate contribui semnificativ la securitatea psihologică a elevilor prin dezvoltarea abilităților critice, gestionarea stresului și promovarea relațiilor sănătoase. Integrarea gândirii științifice în educație poate să încurajeze curiozitatea, reziliența și abordarea colaborativă a problemelor. Modelarea gândirii științifice prin educație STREAM (Science, Technology, Robotics, Engineering, Arts, Mathematics) și strategii pedagogice poate consolida competențele cognitive și emoționale ale elevilor. Asigurarea securității psihologice poate fi realizată atât la nivel organizațional, cât și profesional și personal, implicând participanții ca subiecte și obiecte ale securității.

This article describes the possibility of integrating scientific thinking into the student training system through the modeling of scientific thinking, which, from a psychological security perspective, would better strengthen resilience against external threats by orienting towards a safe environment that encourages idea expression and research skill development. The importance of psychological security in the educational environment is increasing, significantly impacting mental health and the ability to cope with modern challenges. Scientific thinking can significantly contribute to the psychological security of students by developing critical skills, stress management, and promoting healthy relationships. Integrating scientific thinking into education can foster curiosity, resilience, and collaborative problem-solving. Modeling scientific thinking through STREAM education (Science, Technology, Robotics, Engineering, Arts, Mathematics) and pedagogical strategies can enhance the cognitive and emotional competencies f students. Ensuring psychological security can be achieved at both organizational and personal levels, involving participants as subjects and objects of security.

Cuvinte-cheie
gândire ştiinţifică, securitate psihologică, elevi, STREAM, modelare, formare,

scientific thinking, psychological security, students, stream, modeling, training