Abordări teoretico-metodologice ale fenomenului de motivație la vârsta adolescenței
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
109 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 17:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947.5-053.6 (2)
Psihologie (3416)
SM ISO690:2012
BATOG, Mariana. Abordări teoretico-metodologice ale fenomenului de motivație la vârsta adolescenței. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 275-283. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p275-283
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Abordări teoretico-metodologice ale fenomenului de motivație la vârsta adolescenței

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p275-283
CZU: 159.947.5-053.6

Pag. 275-283

Batog Mariana
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2024


Rezumat

Conceptul de motivație poate fi explicitat în psihologie ca fiind un fenomen dinamic, multidimensional, ca o forță motrică a întregii dezvoltări umane. Vârsta adolescenței este o perioadă în care are loc conturarea scopurilor, aspirațiilor de viitor, intereselor și tendințelor ocupaționale. În acest articol, explicitam noțiunea de motivație, prezentăm care este specificul motivației la adolescenți din perspectivă psihologică, catalogăm cele mai recente cercetări psihologice la acest subiect. De asemenea, descriem unele metode de psihodiagnostic ale motivației la adolescenți și expunem metode și tehnici de intervenție psihologică în scopul eficientizării și dezvoltării motivației la adolescenți.

The concept of motivation can be explained from a psychological perspective as a dynamic, multidimensional phenomenon, a driving force of all human development. The age of adolescence is a period in which the shaping of goals, aspirations for the future, interests and occupational trends takes place. In this article, we explain the notion of motivation, we present what is the specificity of motivation in adolescents from a psychological perspective, we catalog the latest psychological research on this topic. We also describe some methods of psychodiagnosis of motivation in adolescents and expose methods and techniques of psychological intervention to improve and develop motivation in adolescents.

Cuvinte-cheie
motivaţie, caracteristici ale motivației la adolescenți, motivarea adolescentului, metode de psihodiagnostic, metode și tehnici de intervenție psihologică,

motivation, features of motivation in adolescents, adolescent motivation, methods of psych diagnosis, methods and techniques of psychological intervention