Articolul precedent |
Articolul urmator |
111 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-29 10:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.064:159.22 (1) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115) |
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4617) |
SM ISO690:2012 FURDUI, Emilia. Reprezentări psihosociale ale interacțiunii adolescent-cadru didactic-părinte. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 284-291. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p284-291 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023 | ||||||
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic" Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p284-291 | ||||||
CZU: 37.064:159.22 | ||||||
Pag. 284-291 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tendințele actuale ale sistemului de învățământ se centrează astăzi, pe promovarea și menținerea sănătății psihice, optimizarea potențialului individual și deblocarea resurselor personale, conștientizarea propriilor nevoi și limite, identificarea unor modalități realiste și funcționale pe care o exercită cadrul didactic și alți actori educaționali în raport cu elevii, părinții, colegii etc. Stabilind un nou referențial privind procesul de formare a competențelor inovatoare a cadrelor didactice, bazat pe o dinamică de adaptare la provocările societale contemporane, am adus în dezbatere, antrenarea lor în activități de cercetare care va contribui la progresul și calitatea educației centrate pe elev, clasă, instituție de învățământ. În viziunea psihologilor este cât se poate de rezonabilă asigurarea acestui deziderat prin crearea unui sistem coerent de parteneriat „elev-cadru didactic-psiholog-familie”, întru facilitarea antrenării abilităților psihosociale ale adolescenților în procesul de învățare și relaționare. |
||||||
Cuvinte-cheie provocări societale contemporane, mediu psihoeducațional, adolescent, cadru didactic, relaţii interpersonale, comunicare constructivă, colaborare eficientă, asistenţă psihologică, contemporary societal challenges, psycho-educational environment, adolescent, teaching staff, interpersonal relations, constructive communication, effective collaboration, psychological assistance |
||||||
|