Reprezentări psihosociale ale interacțiunii adolescent-cadru didactic-părinte
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
111 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 10:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064:159.22 (1)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4617)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Reprezentări psihosociale ale interacțiunii adolescent-cadru didactic-părinte. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 284-291. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p284-291
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Reprezentări psihosociale ale interacțiunii adolescent-cadru didactic-părinte

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p284-291
CZU: 37.064:159.22

Pag. 284-291

Furdui Emilia
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2024


Rezumat

Tendințele actuale ale sistemului de învățământ se centrează astăzi, pe promovarea și menținerea sănătății psihice, optimizarea potențialului individual și deblocarea resurselor personale, conștientizarea propriilor nevoi și limite, identificarea unor modalități realiste și funcționale pe care o exercită cadrul didactic și alți actori educaționali în raport cu elevii, părinții, colegii etc. Stabilind un nou referențial privind procesul de formare a competențelor inovatoare a cadrelor didactice, bazat pe o dinamică de adaptare la provocările societale contemporane, am adus în dezbatere, antrenarea lor în activități de cercetare care va contribui la progresul și calitatea educației centrate pe elev, clasă, instituție de învățământ. În viziunea psihologilor este cât se poate de rezonabilă asigurarea acestui deziderat prin crearea unui sistem coerent de parteneriat „elev-cadru didactic-psiholog-familie”, întru facilitarea antrenării abilităților psihosociale ale adolescenților în procesul de învățare și relaționare.

The current trends of the education system today focus on the promotion and maintenance of mental health, the optimization of individual potential and the unlocking of personal resources, the awareness of one’s own needs and limits, the identification of realistic and functional methods exercised by the didactic framework and other educational actors in relation to students, parents, colleagues, etc. Establishing a new reference regarding the process of training the innovative skills of teaching staff, based on a dynamic of adaptation to contemporary societal challenges, we brought into the debate, their training in research activities that will contribute to the progress and quality of education centered on the student, class, educational institution. In the view of psychologists, it is as reasonable as possible to ensure this desired by creating a coherent partnership system „student-teacher-psychologist-family”, in order to facilitate the training of adolescents’ psychosocial skills in the learning and relationship process.

Cuvinte-cheie
provocări societale contemporane, mediu psihoeducațional, adolescent, cadru didactic, relaţii interpersonale, comunicare constructivă, colaborare eficientă, asistenţă psihologică,

contemporary societal challenges, psycho-educational environment, adolescent, teaching staff, interpersonal relations, constructive communication, effective collaboration, psychological assistance