Învățarea transdisciplinară în baza modelului STEAM la disciplina Științe ale naturii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
171 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:5 (7)
Organizarea instruirii (533)
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (12641)
SM ISO690:2012
BOCANCEA, Viorel, IORDACHE (NEAGU), Marieta. Învățarea transdisciplinară în baza modelului STEAM la disciplina Științe ale naturii . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 99-106. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397553
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Învățarea transdisciplinară în baza modelului STEAM la disciplina Științe ale naturii

Transdisciplinary Learning Based on the Steam Model in Natural Science Classes

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397553
CZU: 37.091:5

Pag. 99-106

Bocancea Viorel, Iordache (Neagu) Marieta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

În articol sunt prezentate repere ale învățării transdisciplinare în cadrul unui curs opțional integrat, elaborat în baza modelului STEM. În R. Moldova, prevederile educației STEM s-au conturat în Curriculumul Național (ediția 2019), prin recomandarea realizării proiectelor STEM/STEAM la majoritatea disciplinelor școlare. În România, educația STEAM este promovată în special prin proiectul România educată, lansat în 2016. În articol sunt analizate posibilități de dezvoltare a competenței de cercetare/investigare prin formarea competențelor în domeniul STEM în cadrul acestor proiecte, realizate la disciplina Științe ale naturii, și de creștere a motivației privind studiul acestei materii. Aplicabilitatea STEAM în învățământul primar la predarea disciplinei Științe ale naturii derivă din combinarea cunoștințelor și abilităților din știință, tehnologie, inginerie și matematică în aplicații practice integrate din și pentru viața cotidiană, într-o disciplină care este fundamental transdisciplinară, fiind punctul de plecare pentru disciplinele studiate în ciclul gimnazial în aria curriculară Matematică și științe.

The article presents milestones of transdisciplinary learning within an optional integrated course based on the STEM model. Currently in the Republic of Moldova provisions for STEM education are outlined in the National Curriculum (2019 edition), which recommends the implementation of STEM/STEAM projects in most school subjects, while in Romania the promotion of STEAM education is included in the Educated Romania project, launched in 2016. We analyze the possibility of developing research/investigation skills through the training of STEM skills within these projects, carried out in the framework of Natural Sciences classes, and ways to increase motivation for the study of this subject. The applicability of STEAM in primary education in teaching Natural Sciences derives from the combination of knowledge and skills from Science, Technology, Engineering, and Mathematics in integrated practical applications from and for everyday life, in a discipline that is fundamentally transdisciplinary, being the starting point for the subjects studied in the secondary school cycle in the Mathematics and Sciences curriculum area.

Cuvinte-cheie
educaţie STEAM, învăţare transdisciplinară, motivaţie, competențe investigaționale,

STEAM education, transdisciplinary learning, motivation, investigative skills