Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
171 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:5 (7) |
Organizarea instruirii (533) |
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (12641) |
SM ISO690:2012 BOCANCEA, Viorel, IORDACHE (NEAGU), Marieta. Învățarea transdisciplinară în baza modelului STEAM la disciplina Științe ale naturii . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 99-106. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397553 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397553 | ||||||
CZU: 37.091:5 | ||||||
Pag. 99-106 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt prezentate repere ale învățării transdisciplinare în cadrul unui curs opțional integrat, elaborat în baza modelului STEM. În R. Moldova, prevederile educației STEM s-au conturat în Curriculumul Național (ediția 2019), prin recomandarea realizării proiectelor STEM/STEAM la majoritatea disciplinelor școlare. În România, educația STEAM este promovată în special prin proiectul România educată, lansat în 2016. În articol sunt analizate posibilități de dezvoltare a competenței de cercetare/investigare prin formarea competențelor în domeniul STEM în cadrul acestor proiecte, realizate la disciplina Științe ale naturii, și de creștere a motivației privind studiul acestei materii. Aplicabilitatea STEAM în învățământul primar la predarea disciplinei Științe ale naturii derivă din combinarea cunoștințelor și abilităților din știință, tehnologie, inginerie și matematică în aplicații practice integrate din și pentru viața cotidiană, într-o disciplină care este fundamental transdisciplinară, fiind punctul de plecare pentru disciplinele studiate în ciclul gimnazial în aria curriculară Matematică și științe. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie STEAM, învăţare transdisciplinară, motivaţie, competențe investigaționale, STEAM education, transdisciplinary learning, motivation, investigative skills |
||||||
|