Studiul nevoilor de formare profesională a personalului Bibliotecii Municipale „B.P. Hasdeu”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
104 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 07:02
SM ISO690:2012
ŢURCAN, Nelly. Studiul nevoilor de formare profesională a personalului Bibliotecii Municipale „B.P. Hasdeu”. In: BiblioPolis, 2023, nr. 1(88), pp. 39-56. ISSN 1811-900X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
BiblioPolis
Numărul 1(88) / 2023 / ISSN 1811-900X /ISSNe 2587-3113

Studiul nevoilor de formare profesională a personalului Bibliotecii Municipale „B.P. Hasdeu”


Pag. 39-56

Ţurcan Nelly
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 decembrie 2023


Rezumat

Lucrarea prezintă rezultatele sondajului care a avut ca scop investigarea nevoilor de formare profesională continuă ale personalului de specialitate al Bibliotecii Municipale „B.P. Hasdeu”. Pentru cercetare, a fost folosită metoda anchetei pe bază de chestionar. Populația studiului a fost compusă din tot personalul de specialitate al Bibliotecii Municipale „B.P. Hasdeu”, iar eșantionul a constituit 32,5% din personalul de specialitate al bibliotecii. Constatările majore arată că bibliotecarii acceptă diverse forme de instruire: online, față în față și mixte, iar necesitățile de instruire ale personalului Bibliotecii Municipale „B.P. Hasdeu” sunt variate și țin de tehnologii informaționale (74,1%), servicii pentru diverse categorii de utilizatori (40,5% – 50%), resurse informaționale (47,4%), management de bibliotecă (43,1%), învățare/cercetare/comunicare (50%), bazele biblioteconomiei (19%). Rezultatele acestui studiu au implicații pentru planificarea și implementarea dezvoltării profesionale continue la Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”.

The paper presents the results of the survey which aimed to investigate the continuing professional training needs of the professional staff of the “B.P. Hasdeu” Municipal Library. The population of the study was composed of all the professional staff of the “B.P. Hasdeu” Municipal Library, and the sample constituted 32.5% of the library’s professional staff. Major findings show that librarians accept various forms of training: online, face-to-face and mixed, and the training needs of the “B.P. Hasdeu” Municipal Library staff are varied and related to information technologies (74.1%), services for various users’ categories (40.5% – 50%), information resources (47.4%), library management (43.1%), learning/research/communication (50%), basics of librarianship (19%). The results of this study have implications for the planning and implementation of continuous professional development at the “B.P. Hasdeu” Municipal Library.

Cuvinte-cheie
nevoii de formare profesională continuă, sondaj, dezvoltarea profesională a bibliotecarilor, Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”,

continuous professional training needs, survey, professional development of librarians, “B.P. Hasdeu” Municipal Library