Siguranța online a copilului și parteneriatul şcoală-familie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
152 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-21 22:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.265:004.738.5 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (522)
SM ISO690:2012
ERIZANU-PÎNZARI, Elena. Siguranța online a copilului și parteneriatul şcoală-familie. In: Inovații pedagogice în sfera digitală, Ed. Ediția a 10-a, 28 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Policolor, 2022, Ediția a X-a, pp. 85-88. ISBN 978-9975-3405-6-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovații pedagogice în sfera digitală
Ediția a X-a, 2022
Conferința "Inovaţii pedagogice în era digitală"
Ediția a 10-a, Chişinău, Moldova, 28 mai 2022

Siguranța online a copilului și parteneriatul şcoală-familie

CZU: 37.018.265:004.738.5

Pag. 85-88

Erizanu-Pînzari Elena
 
Instituția Publică Liceul Teoretic "Alexandru Ioan Cuza", Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 17 noiembrie 2023


Rezumat

Impactul tehnologiei nu se răsfrânge doar asupra noastră, ci și asupra copiilor noștri, care cresc, învață și se dezvoltă concomitent cu schimbările produse de revoluția digitală. Aceste schimbări au adus cu sine oportunități multiple de care ei pot beneficia, dar și o serie de riscuri la care pot fi expuși. Siguranța online a copiilor în context educațional este conceptul care presupune informarea copiilor despre oportunitățile online, abilitarea acestora să recunoască riscurile și identificarea modalităților prin care aceștia pot face față, utilizând internetul în mod sigur și responsabil. Părinții sunt principalii parteneri în procesul de învățământ, care sunt responsabili să asigure securitatea copiilor atunci când aceștia stau în fața calculatorului. Familia și școala sunt agenți educativi cu o influență deosebită asupra formării și dezvoltării personalității elevului. Acesteia îi revine un rol important în creșterea și educarea copiilor. Respectiv, implicarea părinților își are rolul său în acest proces complex.

The impact of technology does not have an influence only on us, but also on our children who grow, learn and develop consecutively with the changes produced by the digital revolution. These changes brought with them a multitude of opportunities for them, but a series of risks. The online security of the children in an educational context is a concept which informs the children about the online opportunities, learns that how to recognise the risks and how to identify the modalities which will help them to deal with this, by using the internet in a secure and responsible way. Parents are the main partners in the educational process and are responsible for assuring the security of the pupils when they stay in front of the computer. Family and school are educational agents with a great influence on the creation and the development of the student. It has an important role in the growing and the education of the children. Consequently, the involvement of the parents has a word to say in this complex process.

Cuvinte-cheie
parteneriat educaţional, şcoală, familie, siguranță online, tehnologie,

educational partnership, school, family, online security, technology