Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
118 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-02 19:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37(498)(091)(092) (1) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 COANDĂ, Svetlana. Nicolae Iorga: cugetări despre învățământ și educație. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2023, nr. 4(174), pp. 145-151. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.59295/sum4(174)2023_19 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | |||||||
Numărul 4(174) / 2023 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum4(174)2023_19 | |||||||
CZU: 37(498)(091)(092) | |||||||
Pag. 145-151 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol sunt analizate cugetările despre învățământ și educație ale lui Nicolae Iorga (1871-1940) – mare istoric, publicist, om politic, scriitor, profesor. Una dintre cele mai importante lucrări ale lui Nicolae Iorga este Istoria învățământului românesc, publicată în anul 1928 și reeditată în anul 1971. În această lucrare, Nicolae Iorga a făcut aprecieri critice asupra diverselor sisteme și proiecte de modernizare a învățământului din România, susținând și promovând viziuni reformatoare și novatoare. Nicolae Iorga menționa rolul decisiv în educație și învățământ al limbii materne, accentua insistent impactul școlii naționale în lupta cu ceea ce el numea „tendințele de deznaționalizare”. În viziunea acestui mare gânditor, principalul scop al învățământului și educației este „pregătirea omului complect, care să nu se încurce în viaţă, ci s-o înţeleagă, s-o domine şi s-o sporească”, aportul profesorilor fiind unul decisiv în atingerea acestui scop. |
|||||||
Cuvinte-cheie învăţământ, educaţie, dezvoltare culturală, integrare umană, școală națională, reformă școlară, metode de predare, spirit naţional, educaţie morală, activitate practică, education, cultural development, human integration, national school, school reform, teaching methods, national spirit, moral education, practical activity |
|||||||
|