Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
122 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 11:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:91 (22) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4015) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (434) |
SM ISO690:2012 BOCANCEA, Viorel, PĂTRAȘCU, Alexandra. Activitățile practice - element esențial în formarea competențelor specifice geografiei. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 86-98. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.86-98 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.86-98 | ||||||
CZU: 37.016:91 | ||||||
Pag. 86-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În această epocă în care aproape totul se dezvoltă rapid, când experiența este cerută insistent în toate domeniile, apare și necesitatea îmbunătățirii sistemului educațional și a formării de competențe prin activități practice. Studiul vizează accentuarea efectului benefic al activităților practice desfășurate de către elevii liceeni în dobândirea și consolidarea cunoștințelor din domeniul Geografiei. Prin abordarea conceptului de competență/e nu s-a urmărit tratarea completă și definitivă a conceptului ci s-a încercat argumentarea formării competențelor specifice geografiei în mod progresiv prin activități practice. Sunt evidente lecțiile care cuprind activități practice, în procesul educațional, deoarece dobîndesc caracteristici psihopedagogice esențiale, generând interesul pentru cunoaștere în comparație cu lecțiile unde conţinuturile geografice sunt transmise direct și recomandate pentru învățare. |
||||||
Cuvinte-cheie competențe, competenţe specifice geografiei, activități practice, competences, Geography-specific competences, practical activities |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Bocancea, V.N.</dc:creator> <dc:creator>Pătrașcu, A.</dc:creator> <dc:date>2023-11-01</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În această epocă în care aproape totul se dezvoltă rapid, când experiența este cerută insistent în toate domeniile, apare și necesitatea îmbunătățirii sistemului educațional și a formării de competențe prin activități practice. Studiul vizează accentuarea efectului benefic al activităților practice desfășurate de către elevii liceeni în dobândirea și consolidarea cunoștințelor din domeniul Geografiei. Prin abordarea conceptului de competență/e nu s-a urmărit tratarea completă și definitivă a conceptului ci s-a încercat argumentarea formării competențelor specifice geografiei în mod progresiv prin activități practice. Sunt evidente lecțiile care cuprind activități practice, în procesul educațional, deoarece dobîndesc caracteristici psihopedagogice esențiale, generând interesul pentru cunoaștere în comparație cu lecțiile unde conţinuturile geografice sunt transmise direct și recomandate pentru învățare.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>In this era where almost everything is developing rapidly, when experience is demanded insistently in all fields, there is also a need to improve the educational system and to train skills through practical activities. The study aims to emphasize the beneficial effect of practical activities carried out by high school students in acquiring and consolidating knowledge in the field of Geography. By approaching the concept of competence/s, the complete and definitive treatment of the concept was not pursued, but an attempt was made to argue for the formation of geography-specific competences progressively through practical activities. Lessons that include practical activities in the educational process are obvious, because they acquire essential psycho-pedagogical characteristics, generating interest in knowledge compared to lessons where geographical contents are directly transmitted and recommended for learning.</p></dc:description> <dc:identifier>10.36120/2587-3636.v33i3.86-98</dc:identifier> <dc:source>Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) 33 (3) 86-98</dc:source> <dc:subject>competențe</dc:subject> <dc:subject>competenţe specifice geografiei</dc:subject> <dc:subject>activități practice</dc:subject> <dc:subject>competences</dc:subject> <dc:subject>Geography-specific competences</dc:subject> <dc:subject>practical activities</dc:subject> <dc:title>Activitățile practice - element esențial în formarea competențelor specifice geografiei</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>