Elemente structurale și compoziționale ale imaginii în textele jurnalistice informative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
139 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
070:77 (2)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
Fotografie și activități similare (64)
SM ISO690:2012
TOACĂ, Mariana. Elemente structurale și compoziționale ale imaginii în textele jurnalistice informative . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2023, nr. 11(01), pp. 136-139. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(01) / 2023 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Elemente structurale și compoziționale ale imaginii în textele jurnalistice informative

Structural and compositional elements of the image in informational journalism texts

DOI:https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_19
CZU: 070:77

Pag. 136-139

Toacă Mariana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 septembrie 2023


Rezumat

Odată cu dezvoltarea tehnologiilor digitale s-a dezvoltat considerabil presa, venind cu informație vizuală care ajută textele jurnalistice să fie mai credibile. Materialele jurnalistice care apar astăzi în presă sunt îmbunătățite considerabil față de acele materiale care apăreau în secolul al XVII-lea. Imaginile au puterea de a completa informația, de a-i convinge pe cititori că informația este credibilă. Fotografiile sunt parte componentă a genului jurnalistic, ele atrag atenția, captează interesul consumatorului de media, îl determină să lectureze textul etc. Fotografia este un instrument de comunicare, așa cum textul jurnalistic transmite un mesaj, o compoziție fotografică este valoroasă atunci când reușește să spună ceva. Imaginile fotografice au o inestimabilă valoare deoarece la momentul publicării lor transmit informații despre eveniment și odată cu trecerea timpului imortalizează informațiile despre oameni, evenimente din istorie. Procesul de selectare a fotografiilor potrivite este foarte important, jurnalistul trebuie să țină cont de câțiva factori: impactul fotografiei; calitatea fotografiei; plasarea în text. Legenda fotografiei este inevitabilă pentru a nu produce confuzii, nedumeriri, dezinformare etc. La fel de importantă ca elementele structurale și compoziționale menționate mai sus este păstrarea acurateței imaginii în urma prelucrării digitale.

Along with the development of digital technologies, the press also developed. The press comes with visual information that helps journalistic texts to be more credible. The journalistic materials that appear in the press today are considerably improved over those materials that appeared in the 17-th century. Images have the power to complement information, to convince readers that the information is credible. Photographs are a component of the journalistic genre, they attract attention, captures the media consumer’s interest, prompts him to read the text, etc.. Photography is a communication tool, as the journalistic text conveys a message, a photographic composition is valuable when it manages to say something. Photographic images have value because at the time of their publication they convey information about the event and with the passage of time they immortalize information about people, events in history. The process of selecting the right photos is very important, the journalist must take into account several factors: the impact of photography; photo quality; placement in the text. The caption of the photo is unavoidable in order not to cause confusion, confusion, misinformation, etc. The caption of the photo is unavoidable in order not to cause confusion, confusion, misinformation, etc. Just as important as the structural and compositional elements mentioned above is the preservation of image accuracy following digital processing.

Cuvinte-cheie
imagine, fotografie, ilustraţie, text jurnalistic, legendă, Etică profesională, manipulare,

image, photo, illustration, journalistic text, legend, professional ethics, manipulation